دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1395 - 15:46

تشریح شرایط جایگزینی دستگاه‌های لیزر جراحی چشم با مدل های جدید

مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو شرایط جایگزینی دستگاه‌های لیزر اگزایمر با مدل های جدید را تشریح کرد.
کد خبر : 117054

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، محمود بیگلر گفت: لیزراگزایمر دستگاهی است که برای تغییر شکل قرنیه به منظور اصلاح عیوب انکساری چشم، نظیر نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم به کار می‌رود.


وی افزود: با توجه به تسری جایگزینی این نوع دستگاه‌ها با مدل‌های جدید توسط شرکت‌های فعال در این حوزه، به شرط اینکه دستگاه‌های جدید از لحاظ کیفیت و سرعت، دارای قابلیت‌های بالاتر از تجهیزات قبل باشند با این جایگزینی‌ها موافقت به عمل آمد.


وی تصریح کرد: بنا بر ضوابط نصب و راه اندازی، جایگزینی (اسقاط) و جابجایی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای مشمول سطح بندی و مصوبه کمیته فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی، شرکت‌های تجهیزاتی فعال در زمینه فوق می‌توانند با رعایت شروطی همچون تایید کارشناسی دستگاه مبنی بر قابلیت جدید در افزایش کیفیت، سرعت در امر درمان و همچنین تحویل رایگان به مرکز درمانی متقاضی به منظور عدم ایجاد بار مالی برای آن مراکز نسبت به این عمل اقدام کنند.


بیگلر یادآور شد: اسقاط دستگاه‌های جایگزین شده ( خروج از کشور یا استفاده از قطعات) از شروط مهم دیگر این تصمیم برای تمام شرکت‌های تجهیزات پزشکی فعال در زمینه دستگاه‌های لیزر اگزایمر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته