دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1395 - 13:06

احداث ۸۸ مرکز جامع سلامت در سیستان و بلوچستان/ ارتقاء سلامت مردم محروم کشور

وزیر بهداشت گفت:ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می تواند در حوزه سلامت منشاء اثر باشد و خدمات خوبی را نه تنها به مردم ایران بلکه به منطقه و جهان اسلام ارائه دهد.
کد خبر : 117053

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، طبق این تفاهم‌نامه که در راستای ارتقای سلامت در مناطق محروم کشور بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسیده است، ۸۸ مرکز جامع سلامت در استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی حضرت امام احداث خواهد شد که برای ساخت این مراکز سلامت اعتباری بالغ بر ۶۳۰میلیارد ریال اختصاص یافته است.


حسن هاشمی‌، وزیر بهداشت امضای این تفاهم‌نامه و همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش از این نیز همکاری‌های خوبی با وزارت بهداشت در این زمینه داشته است که از آن جمله می‌توان به تفاهم‌نامه سال گذشته مبنی بر تکمیل و ساخت ۱۰ بیمارستان در نقاط محروم کشور اشاره کرد.


هاشمی در این مراسم با تقدیر از اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در دوره ریاست دکتر مخبر گفت: احداث ۸۸ مرکز جامع سلامت و پایگاه بهداشت در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان تاثیر به‌سزایی در ارتقاء سطح سلامت در این مناطق کشور خواهد داشت.


وزیر بهداشت همچنین به ساخت یک بیمارستان و دو مرکز جامع خدمات سرطان توسط ستاد اجرای فرمان امام (ره) اشاره کرد و این اقدامات را مقدمه‌ای بر همکاری‌های بیشتر وزارت بهداشت با این نهاد به‌خصوص در مورد بیماری‌های خاص و صعب العلاج دانست.


محمد مخبر،‌ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز این همکاری‌ها را حاصل تلاش‌های وزیر بهداشت دانست و گفت: این تلاش‌ها، موضوع بهداشت و درمان را تبدیل به یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مردم کرده است و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز تلاش می‌کند با همکاری‌های خود خدمات و امکانات مناسب در این حوزه را برای مردم نقاط محروم کشور فراهم آورد.


به گزارش آنا، تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث ۸۸ مرکز جامع سلامت و مرکز بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان توسط این ستاد، صبح امروز توسط وزیر بهداشت و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسید. همچنین از ۱۰ بیمارستانی که احداث و تکمیل آنها در تفاهم نامه سال گذشته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت آمده بود، در حال حاضر دو واحد به بهره برداری رسیده، دو واحد آماده بهره برداری و شش واحد نیز در حال تکمیل است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته