دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1395 - 08:53
عضو شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت وگو با آنا:

در تیم ملی همیشه برای بنا باز بود اما او قهر می‌کرد و نمی‌آمد/ او برگردد دوباره سرمربی تیم ملی می شود/ بنا تا 60 سالگی می‌تواند سرمربی تیم ملی باشد

بهرام مشتاقی گفت: بنا خودش قبل از المپیک در یک برنامه اعلام کرد که در ریو کشتی‌گیرانش مدال طلا می‌گیرند اما بعد از مسابقات در فرودگاه اعلام کند که فرصت کوتاهی داشت و نتوانست در 10 ماه تیم را بسازد.
کد خبر : 117039

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، محمد بنا آقای خاص کشتی فرنگی ایران بعد از بازگشت از رقابت‌های المپیک ریو اعلام کرد که دیگر قصد همکاری با تیم ملی را ندارد و از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد. اما در این بین عده‌ای صحبت‌های بعضی از پیشکسوتان و اعضای شورای فنی علیه محمد بنا را دلیل خداحافظی او دانستند و تاکید کردند که کم‌لطفی پیشکوستان کشتی به زحمات بنا باعث خداحافظی آقای خاص از تیم ملی شد.


بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد ناراحتی بنا از صحبت‌های پیشکسوتان کشتی فرنگی که در نهایت منجر به خداحافظی‌اش از تیم ملی شد گفت: «نتیجه‌ای که در المپیک ریو گرفتیم بد نبود و من هیچ وقت نگفتم تیم ملی کشتی فرنگی در ریو نتایج بدی گرفت اما بحث من روی عملکرد تک تک کشتی‌گیران تیم ملی است. به نظر من کشتی‌گیران ما در ریو خوب ظاهر نشدند وگرنه کسب دو مدال برنز در ریو در جای خودش نتیجه بسیار خوبی تلقی می‌شود اما می‌توانستیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم.»


وی ادامه داد:«متاسفانه بعضی از آقایان می‌گویند ما در سال‌های گذشته منهای المپیک لندن تنها دو مدال در ادوار المپیک کسب کردیم، در حالی که به این نکته توجه نمی‌کنند که ما در سالیان گذشته در هر دوره تنها با 2 یا 3 کشتی‌گیر فرنگی‌کار در المپیک شرکت می‌کردیم. ضمن اینکه کشتی فرنگی ایران تا قبل از سال 2000 حرفی برای گفتن نداشت و بعد از این سال ما پیشرفت قابل توجهی در کشتی داشتیم. ما از سال 2000 به بعد در مسابقات جهانی قهرمان و نائب قهرمان شدیم و کشتی‌گیران خوبی به دنیای کشتی معرفی کردیم که هر کدام در وزن خودشان جز بهترین‌های دنیا بودند.»


عضو شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی بیان کرد: «ما انتظار بیشتری از کشتی‌گیران داشتیم. حمید سوریان و حبیب اخلاقی اصلا در حد نام و اندازه خودشان ظاهر نشدند و کاملا مشخص بود که آمادگی مسابقات المپیک را ندارند. قاسم رضایی هم اگر در اوج آمادگی به سر می‌برد قطعا می‌توانست به مدال طلای مسابقات برسد. شش کشتی‌گیری که به رقابت‌های المپیک ریو اعزام شدند هر کدام عنوان‌دار جهان و المپیک بودند و اگر در اوج آمادگی راهی ریو می‌شدند قطعا می‌توانستند تعداد مدال‌های ایران را بیشتر کنند.»


مشتاقی در مورد خداحافظی بنا از تیم ملی افزود: «من خودم از محمد بنا تقاضا دارم که به تیم ملی برگردد و دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکند. بنا بعد از المپیک لندن چند بار قهر و آشتی کرد و همین کارهایش به تیم ملی آسیب رساند. بنا خودش قبل از المپیک در یک برنامه اعلام کرد که در ریو کشتی‌گیرانش مدال طلا می‌گیرند اما بعد از مسابقات در فرودگاه اعلام کرد که فرصت کوتاهی داشت و نتوانست در 10 ماه تیم را بسازد. به نظرم گفتن این حرف از سوی بنا به دور از انصاف بود چرا که تیم ملی همیشه برای حضور بنا آماده بود اما او خودش قهر می‌کرد و به تیم نمی‌آمد و الان هم دوباره همان کار را تکرار کرده‌ است.»


وی افزود: «جوانان خوبی در کشتی فرنگی داریم و تیم از پتانسیل خوبی برخوردار است . بنا هم بهتر است در تصمیم خودش تجدیدنظر کند و به تیم برگردد و این جوانان را برای مسابقات آسیایی جاکارتا آماده کند. تیم ملی کشتی فرنگی سهم بنا و مشتاقی نیست، این تیم متعلق به مردم است و ما باید تمام سعی خودمان را انجام دهیم تا موجب شادی مردم شویم. نباید مربیان ما به گونه‌ای رفتار کنند که با یک شکست از تیم ملی بروند. اما با تمام این تفاسیر من خودم اولین نفری هستم که از محمد بنا می‌خواهم به تیم ملی برگردد و اتفاقات ریو را فراموش کند . من مطمئن هستم اگر بنا در رای‌گیری شورای فنی شرکت کند با بیشترین رای دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود. بنا با توجه به علاقه‌ای که به کشتی دارد می‌تواند تا 60 سالگی به عنوان سرمربی تیم فعالیت کند.»


مشتاقی در خصوص انتخاب سرمربی آینده تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: « باید منتظر پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان باشیم تا تیم برگردد و شورای فنی تشکیل جلسه دهد. به خاطر اینکه جلسات شورای فنی باید برای ارزیابی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هم باشد و به همین دلیل باید تا زمان برگشت تیم ملی نوجوانان صبر کنیم. ضمن اینکه در شورای فنی باید کارنامه چند مربی را بررسی کنیم و منتظر نظر رئیس فدراسیون هم باشیم و بعد از رای گیری در مورد نامزدها با نفری که بیشترین رای را آورد صحبت داشته باشیم و در صورت پذیرفتن این سمت توسط او، سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود.»


عضو شورای فنی در مورد اینکه تصمیم نهایی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بر عهده رئیس فدراسیون است یا این شورا، گفت: «رئیس فدراسیون در چند روز اخیر چند بار اعلام کردند که هیچ تصمیمی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نمی‌گیرند و این کار بر عهده شورای فنی قرار داده است. اینکه عضی از آقایان می‌گویند همه کاره رئیس فدراسیون است و او نظر نهایی را می‌دهد را نباید مورد توجه قرار داد. ما باید ببینیم که رئیس فدراسیون چه نظری در این مورد دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته