دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طبیعت‌گردی با طعم خطر/ تولید مجموعه‌ای درباره رشته کوه البرز

تهیه‌کننده «همه جای ایران سرای من است» جزئیات این مستند را از اینکه برای تصویربرداری صحنه‌های آن پاراگلایدرسواری کرده‌اند تا تصویربرداری از گلی که تنها در دو نقطه جهان و به مدت ۱۰ روز می‌روید، شرح داد و از ساخت مجموعه جدیدی با عنوان «البرز زیست» درباره رشته کوه البرز خبر داد.
کد خبر : 11699

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، وحید سلیمانی تهیه‌کننده این مستند گفت: « «همه جای ایران سرای من است» مستندی مهیج است که در آن طبیعت‌گردی همراه با ورزش‌های مهیج تجربه می‌شود. ورزش‌هایی مانند پرواز با پاراگلایدر، موتورسواری کوهستان و ماشین‌های تخصصی بیرون از جاده که در روند تولید مستند از آن‌ها استفاده شده است.»


این تهیه‌کننده مستند دو هدف تولید این مجموعه را این چنین برشمرد: «در این مستند سعی کردیم با گروه حرفه‌ای خود که این ورزش‌های سخت را آموزش دیده‌اند به دو هدف برسیم. یکی صعود به بلند‌ترین قله استان گیلان و از آن مهم‌تر ثبت تصویری گل سوسن چلچراغ. در واقع با توجه به این موضوع که این گل فقط در دو نقطه از جهان یعنی کشور آذربایجان و شهر داماش گیلان می‌روید و در نقاط دیگر قابل کشت نیست و اینکه در سال تنها ده روز یعنی حدود ۱۵ تا ۲۵ خرداد ماه شکوفا می‌شود، سعی کردیم تا این لحظات طلایی را به تصویر بکشیم.»


سلیمانی همچنین از تولید مستند «البرز زیست» خبر داد و افزود: «این مستند قرار است از شرق تا غرب رشته کوه البرز را به تصویر بکشد و برای اولین بار نگاهی جامع به زیبایی‌های طبیعی این خطه خواهد داشت.»


وی از علیرضا حائری به عنوان کارگردان، فرشید رشید گوینده و حمید افضل عصر به عنوان تدوینگر «همه جای ایران سرای من است» نام برد و اضافه کرد: «کار تصویربرداری این مجموعه نیز بر عهده فاطمه پرسیان و مازیار بائوچ است.»


«همه جای ایران سرای من است» جمعه این هفته، ۲۱ فروردین ماه، ساعت ۲۲ و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه مستند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته