دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 16:40
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

واحد مشهد پتانسیل پذیرش ۵۰ تا ۶۰ هزار دانشجو را دارد/ بی توجهی به وحدت در سال قبل، منشا نامگذاری سال

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: تلاش ما این بوده که توسعه کمی و کیفی علمی را پیگیری و برنامه ریزی کنیم و سیاست ما رشد همه جانبه دانشگاه است.
کد خبر : 11696

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عباس شیخ الاسلامی در جلسه هم اندیشی و تبیین سیاست‌های کلی واحد مشهد، با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت و پیروزی برای تمامی مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: مقصود مقام معظم رهبری از بیان بحث همدلی و همزبانی ملت و دولت و اعلام شعار امسال با این نام، این است که باید همگی قدرت تحملمان را بالا ببریم و بتوانیم حرفمان را بزنیم، اما متاسفانه چون در سال قبل به آن وحدت کلمه مد نظر ایشان عمل نکردیم و برخی اختلاف‌ها میان گروه‌های مختلف به وجود آمد باعث شد رهبر معظم انقلاب امسال را به این نام نامگذاری کنند، امیدواریم با توجه به اینکه امسال انتخابات را نیز پیش رو داریم دانشگاه بتواند در تحقق این شعار مهم گام اساسی بردارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: هدف از این جلسه این بوده که به روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها خسته نباشید گفته شود و بدانیم که کار دانشگاه بسیار دشوار است و همگی باید در راستای تحقق اهداف والای دانشگاه گام برداریم، تلاش ما این بوده که توسعه کمی و کیفی علمی را پیگیری و برنامه ریزی کنیم و سیاست ما رشد همه جانبه دانشگاه است. همانطور که حلمی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در استان‌های خراسان نیز در گذشته زحمات بسیار زیادی کشیدند و دانشگاه را از یک اتاق کوچک به این نقطه رسانده‌اند که اکنون دارای ثروت مادی و معنوی فراوان بوده و به یک پایگاه علمی در کشور تبدیل شده است و باید توسعه پیدا کند.


وی ادامه داد: اگر واحد مشهد و گلبهار با هم کار کنند ما پتانسیل خوبی برای پذیرش ۵۰ تا ۶۰ هزار دانشجو داریم اما باید گروه‌ها تلاش کنند. ما فارغ التحصیلان و دانشجویان دکتری زیادی دایم که روزانه تقاضای جذب شدن دارند و اگر نتوانیم به جذب آنان خدمت کنیم و آنان را بکار بگیریم در خیانت کرده‌ایم.
شیخ الاسلامی افزود: در جلسه‌ای که با حضور دکتر میرزاده داشتیم، وی تاکید کرد که در دانشگاه آزاد اسلامی باید امسال ۵۰۰۰ عضو هیئت علمی جذب کنیم که اگر قرار باشد ۱۰۰ استاد نیز سهم ما باشد، متاسفانه امسال فقط ۳ نفر جذب کردیم و با این پتانسل خوبی که داریم خیلی کم است.


وی گفت: با تاکید بر اینکه گلبهار واحد بین المللی شده و باید دانشجوی خارجی جذب کنیم، یک سری از رشته‌ها را می‌شود دو نوع دانشجو جذب کرد، هم در واحد مشهد و هم در واحد گلبهار لذا خواهشمندم که در سال جدید آمادگی کامل را برای توسعه کمی و کیفی داشته باشید و گلبهار را شما باید راه اندازی و توسعه دهید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته