دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1395 - 20:38
در جلسه پایش امور استان‌ها مطرح شد؛

دکتر میرزاده: برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ماه 95 با موضوع «فرهنگ»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دوم هشتمین نشست پایش و هماهنگی امور استان ها دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنا برگزار شد، به ارائه گزارش کوتاهی از مباحث مطرح شده در بخش نخست این نشست پرداخت.
کد خبر : 116784

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده با تشکر از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در این نشست، خطاب به ایشان گفت: حضور شما باعث افتخار و مایه اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی است و امیدوارم این جلسه که در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) تشکیل شده، مایه خیر و برکت برای دانشگاه باشد و بتوانیم در این دانشگاه خدمات علمی و پژوهشی به کشور ارائه دهیم.


وی با اشاره به خلاصه ای از مباحث مطرح شده در بخش نخست این جلسه اظهار داشت: در این نشست، سه موضوع اصلی امور فرهنگی دانشجویی، امور اداری مالی و امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی توسط معاونان مربوطه مطرح و پس از شنیدن نظرات روسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان ها، تصمیمات لازم اتخاذ شد.


میرزاده با اشاره به گزارش دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان ها درخصوص مصوبات جلسه قبلی پایش امور استان ها گفت: براساس این گزارش، خوشبختانه 95درصد مصوبات هفتمین جلسه پایش و هماهنگی امور استان ها اجرایی شده است و تنها 5درصد این مصوبات باقی مانده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت دانشگاه یک مدیریت مشارکتی و مشورتی است، گفت: این موضوع سبب شده تصمیمات اتخاذشده در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، بهتر به مرحله اجرا برسد.


وی با بیان اینکه در سالهای گذشته 30هزار صفحه قوانین، مقررات، آیین نامه و بخشنامه در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت، گفت: خوشبختانه با تشکیل شورای راهبردی حقوقی در دانشگاه، در حال حاضر این تعداد به 2هزار صفحه رسیده است.


میرزاده با تاکید بر اینکه جلسات پایش و هماهنگی امور استانها در پیشبرد امور دانشگاه بسیار موثر بوده است، گفت: با نگاهی به گزارش ها، در می یابیم که اکثریت مصوبات جلسات پیشین پایش به اجرا رسیده که وضعیت بسیار مطلوبی است. این نشان دهنده تعامل خوب سازمان مرکزی به عنوان ستاد و واحدهای دانشگاه به عنوان صف است.


وی با اشاره به برگزاری اجلاس 70 در بهمن ماه سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه 96درصد مصوبات این اجلاس نیز اجرایی و مقرر شده در بهمن ماه سال جاری هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی با موضوع اصلی «فرهنگ» برگزار شود.


دکتر میرزاده با بیان اینکه جلسات می تواند سرچشمه تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی به حساب آید، تاکید کرد: از این رو همکاران باید تمام تلاش خود را به کار بندند تا از برگزاری این جلسات حداکثر استفاده را ببرند. در دانشگاه آزاد اسلامی مصوبات جلسات به صورت مرتب و منظم پیگیری می شود تا هرچه سریع تر به مرحله اجرا برسند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد نتیجه هشتمین جلسه پایش و هماهنگی امور استان ها برای توسعه امور اداری مالی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه موثر و مفید باشد.


وی با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تنها یک هدف وجود دارد، گفت: آن هدف ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی و افزایش اثربخشی این دانشگاه در توسعه علمی، پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه و رفع نیازهای کشور است.


میرزاده خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امانتی است که شما به دست ما داده اید و ما در ارتقای آن نهایت تلاش خود را به کار می بریم.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در جهان بی نظیر است، اظهار داشت: این دانشگاه شجره طیبه ای است که در سال 61 توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی تاسیس شد و تا به امروز خداوند پشتیبان این دانشگاه بود. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان الگو و مدل جهانی قابل ارائه به دنیاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته