بازدید بعیدی نژاد از کنسولگری ایران در لندن برای ارتقاء کیفیت خدمت رسانی کنسولی
به گزارش گروه بین الملل آنا از ایرنا، بعیدی نژاد که روزهای نخست ماموریتش را به عنوان سفیر جدید ایران در لندن سپری می کند، در جریان این بازدید با ایرانیان در خصوص کیفیت خدمات کنسولی در انگلیس به آنها، گفت وگو کرد.
در جریان این دیدار شماری از هموطنانمان به بیان مشکلات و دغدغه های خود در بخش خدمات کنسولی پرداختند.
سفیر کشورمان همچنین با مسئول و همکاران بخش کنسولگری دیدار و در خصوص راهکارهای ارتقاء سطح خدمات کنسولی بحث و گفت وگو کرد.
حمید بعیدی نژاد و نیکولاس هاپتون روز دوشنبه گذشته همزمان با ارتقاء سطح روابط ایران و انگلیس به عنوان سفرای دو کشور در لندن و تهران معرفی شدند.
«سعید زینتی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لندن در حاشیه این دیدار در گفت وگو با ایرنا ضمن اشاره به استقبال انگلیسی ها برای سفر به ایران عنوان کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 5هزار روادید برای اتباع خارجی صادر شده است.
وی با بیان اینکه بخش روادید سفارت ایران از سال جاری کار عملی خود را آغاز کرد، گفت: روزانه بین 120 الی 150 نفر در بخش ایرانیان و 100 نفر در بخش روادید برای اتباع خارجی مراجعه کننده داریم.
زینتی ادامه داد: در حدود 100 الی 110 نفر پاسخگویی تلفنی داریم ضمن آنکه از طریق ایمیل هم مکاتباتی صورت می گیرد.
زینتی، صدور و تجدید گذرنامه، صدور شناسنامه، ثبت ازدواج، امور فوت، امور قضایی و حل اختلاف میان ایرانیان را از جمله فعالیت های کنسولگری ایران در لندن برشمرد و افزود: این خدمات طی سال گذشته نیز رو به گسترش بوده است.
سرکنسول کشورمان در همین رابطه بیان داشت که در سال جاری نمایندگانی از سوی سفارت ایران در لندن جهت ارائه خدمات کنسولگری به سایر شهرهای انگلیس که از نظر جمعیت ایرانیان قابل ملاحظه است اعزام شده، تا ضمن ارائه تسهیلات به هموطنان در وقت و هزینه شان صرفه جویی شود.
انتهای پیام/