دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1395 - 12:41
مدیر کل کمیته امداد استان تهران:

رسیدگی به محرومان با احیای مسئولیت اجتماعی امکان پذیر است

مدیر کل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: رسیدگی به محرومان با مشارکت و احیای مسئولیت اجتماعی مردم امکان پذیر است.
کد خبر : 116698

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن ولیئی، مدیر کل کمیته امداد استان تهران با حضور یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را مردمی کردن فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: توجه افراد به مسئولیت اجتماعی در جامعه سبب افزایش مشارکت‌های مردمی و رسیدگی بیشتر به نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: نفس مشارکت مردم را در این بخش باید بیشتر مورد توجه قرار داد نه میزان مشارکت چرا که نفس مشارکت در تک تک افراد جامعه روحیه ایثار و توجه به جامعه را تقویت می‌کند.


ولیئی بر تعامل با کارخانه‌ها، جذب حامی و افزایش توان یاری به مددجویان تاکید و خاطرنشان کرد: پاکدشت یکی از صنعتی‌ترین شهرستان‌های استان تهران است که به علت قطب صنعتی بودن خدمات خوب و مطلوبی می‌تواند به جامعه هدف کمیته امداد و نیازمندان داشته باشد. خیران در حوزه صنایع می‌توانند کمک‌های زیادی به جامعه هدف برای ایجاد اشتغال مددجویان داشته باشند. باید تلاش شود تا همه شرکت‌ها، مجتمع‌های اقتصادی و کسانی که تمکن مالی دارند نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در قبال نیازمندان حساس‌تر شوند.


وی با تاکید بر اینکه اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت مهم‌ترین هدف کمیته امداد است، افزود: باید بتوانیم گروه‌های مختلف از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در استان را متقاعد کنیم تا در راستای کاهش فقر گام بردارند. بین امکانات کمیته امداد و حجم فقر فاصله زیادی وجود دارد و بر این اساس منابع کمیته امداد پاسخگوی همه نیازهای خانواده‌ها نیست. مساله نیازمندی معطوف به قشر خاصی نیست و گاهی افراد بر اثر حوادث نیازمند می‌شوند.


ولیئی با اشاره به افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد، بیان کرد: صندوق قرض الحسنه ولایت با هدف تبیین و ترویج سنت قرض الحسنه با رویکرد جلب مشارکت و جذب سپرده و کمک‌های مردمی، کاهش بروکراسی اداری در مراجعه مددجویان و نیازمندان به بانک‌ها برای دریافت وام افتتاح شد.


مدیر کل کمیته امداد استان تهران از دستگاه‌های مختلف و مردم خیر استان خواست تا با افتتاح حساب در این صندوق و سپرده گذاری در آن در ارائه وام قرض الحسنه به نیازمندان شریک شده تا کرامت انسانی نیازمندان حفظ شود.


ولیئی تصریح کرد: خیران می‌توانند پس از سپرده‌گذاری خودشان، فردی را که می‌خواهند به او وام داده شود، معرفی کنند و صندوق کمیته امداد فقط به عنوان یک کارگزار عمل می‌کند و سپرده‌گذاران می‌توانند به صندوق اعتماد کنند تا تسهیلات به تشخیص این صندوق به افراد نیازمند پرداخت شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته