دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر تعاون: در دولت قبل فقط ۸ کشور در بخش اقتصادی از ایران فاسدتر بودند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران تا سه سال قبل در فساد اداری و فضای کسب و کار سقوط آزاد داشت.
کد خبر : 116671

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خبرجنوب، حجت الله میرزایی که برای شرکت در جشنواره تقدیر از تعاونگران برتر فارس به شیراز سفر کرده بود افزود: شرکت های تعاونی تشکیل شده در ایران عمدتاً شرکت هایی کوچک هستند و به همین دلیل به سلامت اقتصادی، اداری و همچنین فضای کسب و کار حساس اند.


وی با بیان این که تا دو سه سال قبل تعاونی ها، از فضای مناسبی برای فعالیت برخوردار نبودند افزود: تا سه سال پیش ایران در فساد اقتصادی دچار سقوط آزاد بود و رتبه اش از رتبه 66 جهان در مبارزه با فساد اقتصادی به رتبه 168 جهان رسید یعنی فقط 8 کشور در دنیا از ایران فاسدتر بودند.


وی گفت: همچنین رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار از رتبه 88 به 152 تنزل یافت و در سنوات 84 تا 89 نیز فرار سرمایه ها 125 برابر شد.


میرزایی بیان داشت: متاسفانه در یک دوره طولانی با وجود برخورداری کشور از شگفت‌ترین درآمدها متاسفانه رشد اشتغال اتفاق نیفتاد و تورم 35 درصدی بسیاری از بنگاه ها را تعطیل کرد و نرخ ها بالای بیکاری را رقم زد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: خوشبختانه در این سه سال تلاش دولت به افزایش اعتماد مردم به نظام بوده که یکی از این راهها، بهبود فضای اقتصادی است.


به گفته وی، شاخص کسب و کار در این سه سال، ارتقای 32 رتبه‌ای پیدا کرده و تورم نیز کاهش 30 واحد درصدی داشته است.


میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم افزایش اعتماد مردم به تعاونی ها تاکید کرد و گفت: اعتماد مردم سرمایه اجتماعی است و میتوان با این سرمایه و با استفاده از فعالیت بهینه شرکت های تعاونی، حوزه کسب و کار را رونق داد.


به گفته وی، شرکت های تعاونی با سابقه 160 سال فعالیت، یک میلیارد نفر در دنیا عضو دارند و در ایران نیز یک میلیون نفر در شرکتهای تعاونی اشتغال دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کسب و کار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته