دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 19:56
معاون مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت:

نمک نان ها به یک درصد کاهش می یابد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش میزان نمک نان ها از 1.8 درصد به یک درصد بر اساس مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور خبر داد.
کد خبر : 116602

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن فرهادی با اعلام این خبر افزود: در اسفند سال 94 در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد، مصوبه‌ای درخصوص ارتقای وضعیت کیفی نان، به خصوص نان سنتی تصویب شد.


وی گفت: براساس این مصوبه مقرر شد سازمان ملی استاندارد، استاندارد اجباری استفاده از نمک در نان که یک 1.8 درصد است را به یک درصد کاهش دهد.


فرهادی گفت: در این راستا همه امور مرتبط با نظارت‌ها بر نان سنتی بر عهده مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گذاشته شد و در این خصوص یک کمیته تخصصی ذیل دبیرخانه شورای عالی سلامت تشکیل شد و سازمان‌های ذیربط برون بخشی از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان‌های درون بخشی مرتبط وزارت بهداشت در این کمیته شرکت می‌کنند.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تهیه پیش نویس برنامه عملیاتی در این باره خبر داد و گفت: مقرر است که بر اساس این برنامه بتوانیم مصوبه ای را که شورای عالی سلامت و تغذیه به تصویب رسانده اجرا کنیم و تکالیفمان را انجام دهیم.


فرهادی از آماده شدن پیش نویس تفاهمنامه ای بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت و ریاست سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: این تفاهمنامه به زودی امضا می شود و بر اساس آن تکالیف و توافقات طرفین کاملا چارچوب بندی می شود.


وی گفت: براساس این تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد از توان و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده می کنند. آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد در اختیار بهداشت محیط کشور قرار می‌گیرد و این سازمان نیز کمک می‌کند تا نظارت‌های آزمایشگاهی وزارت بهداشت بر نان سنتی افزایش یابد.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در مجموع همه اقدامات مرتبط با عملیاتی کردن مصوبه مهم شورای عالی سلامت و امنیت غذا مبنی بر « نظارت بر استاندارد نمک نان‌ها» توسط کمیته کارشناسی عملیاتی کردن مصوبه در حال انجام است.


وی افزود: این مصوبه با چهار محور اساسی شامل؛ بهداشت فردی نانوا، رعایت بهداشت مواد غذایی واحد نانوایی، ابزار و تجهیزات و همچنین سازه و ساختمان نانوایی‌ها توسط همکاران بهداشت محیط و کار در حال پیگیری و انجام است.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره بر غیراستاندارد بودن برخی دستگاه‌های پخت نان گفت: نظارت و کنترل بر این دستگاه‌ها نیز در دستور کار همکاران بهداشت محیط قرار داده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته