دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 19:06

ریزش آوار در کارگاه متروی کیانشهر حادثه آفرید/ 4 نفر جان باختند و 6 نفر مجروح شدند

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از ریزش آوار در کارگاه متروی کیانشهر خبر داد و اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود 15 نفر از عوامل این کارگاه زیر آوار مفقود شده باشند.
کد خبر : 116599

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا از وقوع حادثه در کارگاه متروی کیانشهر خبر داد و اظهار کرد: ساعت 17:45 عصر امروز کارگاه تونل مترو در حال احداث در محدود کیان شهر در هنگام عملیات عمرانی دچار ریزش شد.


وی ادامه داد: به دنبال این حادثه تعدادی از کارگران که در لحظات اولیه در تونل مترو محبوس شده بودند، توسط آتش نشانان از محل حادثه خارج شدند همچنین پیش‌بینی می‌شود حدود 15 نفر از عوامل کارگاه زیر آوار مفقود شده باشند.


مرتضوی با اشاره به اینکه عمق این کارگاه 30 و عرض آن 15 متر است، گفت: عوامل مختلفی از نیروهای امدادی از شهر ری، آتش‌نشانی، اورژانس و ... در محل حادثه حضور دارند.


وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی نیز همراه با سگ‌های تجسس در حال حاضر مشغول جستجوی حادثه دیدگان زیر آوار هستند.


همچنین سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ساعت 17:2 دقیقه عصر امروز، حادثه در کارگاه در حال ساخت مترو واقع در محله کیانشهر به سامانه 125 اعلام و 5 ایستگاه به همراه لودر بیل مکانیکی و نیروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.


وی با اشاره به اینکه بخشی از تونل در حال ساخت مترو تخریب شده است، افزود: همزمان با رسیدن آتش‌نشان‌ها 15 نفر از کارگران آسیب‌دیده از کارگاه خارج شده‌ بودند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: اطلاعات حاکی از این است که هنوز 5 نفر از کارگرها زیر آوار محبوس هستند که ماموران آتش‌نشانی در حال شناسایی موقعیت آنها هستند. با توجه به ریزش آوار، نجات این افراد و اتمام عملیات زمان‌بر خواهد بود.


وی تصریح کرد: موقعیت این 5 نفر شناسایی شده و با یکی از آنها هم ارتباط کلامی برقرار شده است.


ملکی تاکید کرد که این حادثه هیچ آسیبی به معابر و ساختمانهای اطراف وارد نکرده است.


همچنین لحظاتی قبل حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد حادثه ریزش کارگاه مترو کیانشهر اظهار کرد: حوالی ساعت 17:30 امروز حادثه ریزش کارگاه مترو به مرکز اورژانس تهران اطلاع داده شد و به دنبال آن با توجه به نوع حادثه چندین دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروی فرماندهی به محل حادثه واقع در کیانشهر خیابان صالحی اعزام شدند.


وی افزود: بنابر آمارهای اولیه تاکنون 9نفر در پی ریزش آوار مصدوم شده‌اند که با کمک نیروهای امدادی از زیر آوار خارج شدند، هم اکنون عملیات ادامه داشته و عوامل اورژانس نیز در محل، مستقر هستند؛ دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 4 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه خودروی فرماندهی در محل حادثه مستقر است.


سخنگوی اورژانس تهران تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون این حادثه خسارت جانی به همراه نداشته و مصدومان نیز به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافته‌اند.


همچنین جسد 3 تن از کارگران محبوس شده در زیر آوار در حادثه کارگاه مترو کیانشهر امشب به بیرون کشیده و به خارج از آوار انتقال یافت.


عملیات امداد و نجات برای یک کارگر دیگر محبوس شده در زیر آوار ادامه دارد.


* اعلام اسامی کشته شدگان و مصدومان


براساس این گزارش اسامی کشته شده‌ها و مجروحان حادثه ریزش کارگاه مترو کیانشهر به قاضی مرادی بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد.


بر این اساس هادی علیزاده، غلامرضا علیزاده و رضا بهرامی از دنیا رفته‌اند و احمد رسولی، مفقود شده افغانی حادثه است.


همچنین مسعود غلامی، احمد حاجی‌زاده (افغانستانی)، سعید نوری (افغانستانی)، خلیل یونسی (افغانستانی)، غلام تاجیک و قدرت‌الله تابع در این حادثه مجروح شدند.


* 4 نفر فوت کردند و 6 مصدوم شدند


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در محل حادثه ریزش آوار کارگاه مترو کیانشهر حاضر شد.


همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده جسد آخرین فوت شده این حادثه نیز از زیر آوار به بیرون کشیده شد تا شمار فوتی‌ها به 4 نفر برسد.


6 نفر در این حادثه مجروح و به بیمارستان هفتم تیر انتقال یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته