دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 14:22

حضور چند ساعته ظریف در مسقط/ از حضور در ضیافت ناهار تا رانندگی وزیر امور خارجه عمان+تصاویر

وزیر امور خارجه ایران در سفر چند ساعته‌اش به مسقط با یوسف بن علوی دیدار و در ضیافت ناهار همتای عمانی خود شرکت کرد و از آنجا راهی اسلام‌آباد خواهد شد.
کد خبر : 11659

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که صبح امروز (چهارشنبه) به منظور انجام سفری چند ساعته و رایزنی با مقامات عمان راهی مسقط شد، در این حضور چند ساعته با یوسف بن علوی همتای عمانی دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، تحولات منطقه و به ویژه اوضاع کنونی در یمن به گفت‌وگو پرداخت.


ظریف در بدو ورود به مسقط مورد استقبال یوسف بن علوی قرار گرفت و با خودرویی که وزیر امور خارجه عمان راننده آن بود، به محل دیدار رفت.



وی پس از دیدار با بن علوی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از نقش عمان در موضوع هسته‌ای ایران، گفت: مایل بودم از فرصت موجود برای پیگیری روابط دوجانبه و آخرین تحولات هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و به خصوص موضوع یمن استفاده کنم.


ظریف همچنین در ضیافت ناهار همتای عمانی شرکت و پس از آن راهی اسلام‌آباد شد.


مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه دیروز با اعلام سفر ظریف به عمان گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت تحولات جاری در منطقه، وزیر امور خارجه صبح چهارشنبه عازم مسقط می‌شود و اوضاع منطقه و از جمله تحولات یمن را با مقامات کشور عمان مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد داد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته