دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 13:58

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: منابع داخلی، پاسخگوی رشد اقتصادی مطلوب نیست

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی هشت درصدی کشور در پایان برنامه ششم توسعه، بر ضرورت جذب سرمایه تاکید کرد و گفت: با اتکای صرف به منابع داخلی، رشد اقتصادی در بهترین حالت از پنج درصد تجاوز نمی‌کند.
کد خبر : 116464

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، علی کاردر با بیان این مطلب افزود: کشورهای همسایه ما که طی سال‌های اخیر توانسته‌اند به رشد اقتصادی مطلوبی دست یابند، جذب سرمایه‌خارجی را به عنوان یک ضرورت در دستور کار داشته‌اند و ایران نیز برای تحقق اهداف اقتصادی پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های توسعه‌ای از جمله رشد اقتصادی هشت درصدی، نیازمند جذب سرمایه خارجی است.


کاردر با بیان این که با اتکای صرف به منابع داخلی کشور، رشد اقتصادی در بهترین حالت از مرز پنج درصد تجاوز نمی‌کند، افزود: این میزان رشد اقتصادی، به معنای حفظ وضع و رفاه موجود است و به بهبود شرایط کمکی نخواهد کرد.


وی با اشاره به این که در آینده، روزانه یک میلیون بشکه نفت از منطقه غرب کارون تولید می‌شود، ادامه داد: توسعه صنعت نفت به درآمدزایی بیشتر، حرکت چرخ‌های اقتصادی و توسعه ایران منجر می‌شود و همه کشور از عواید آن منتفع خواهند شد.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که ماموریت اصلی این شرکت، تولید نفت و گاز است، عنوان کرد: اما نگاه مسئولیت‌مدارانه شرکت ملی نفت ایران ایجاب می‌کند همگام با تولید و توسعه، بهبود شرایط و امکانات رفاهی را در مناطق عملیاتی نیز مدنظر قرار دهیم و از این رو، با تاکید وزیر نفت، طرح جامعی را برای افزایش رفاه مردم در منطقه غرب کارون در دستور کار داریم.


کاردر گفت: این طرح به دولت خواهد رفت و در صورت تصویب نهایی، اجرای آن به همراهی سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها نیاز دارد و منجر به دستاوردهای مطلوبی برای مردم این منطقه از کشور خواهد شد.


وی با بیان این که متاسفانه این نگاه که شرکت ملی نفت ایران، کل درآمد نفت خام کشور را در اختیار دارد و بنابراین موظف است در بخش‌های مختلف، خدمات ویژه‌ای ارائه دهد، بسیار رایج است در حالی که شرکت ملی نفت ایران نیز مانند دیگر ارگان‌ها، تنها به بخش کوچکی از درآمدهای نفتی دسترسی دارد و با این حال فعالیت‌های توسعه‌ای و ایفای مسئولیت اجتماعی را به عنوان یکی از مسئولیت‌های خود دنبال می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته