دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان:

همدلی و هم‌زبانی میان دولت و مردم یک قاعده عقلی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان گفت: همدلی و هم زبانی میان دولت و مردم یک قاعده و ضرورت عقلی است قبل از اینکه شرع بگوید.
کد خبر : 11644

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد‌زاده در جلسه هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد واحد مسجدسلیمان، پس تبریک سال جدید گفت: انسان به حکم انسان بودن همواره نیازمند مرشد و راهنما است و این اختصاص به زمان خاص ندارد بلکه حقیقت انسان این چنین است. به صراحت، قرآن مجید، تاریخ، فلاسفه و فق‌ها توجه به این موضوع کرده‌اند که انسان معصوم نیست و همواره دچار خطا می‌شود به همین خاطر است که نیاز به راهنما و مرشد دارد.


جوانمرد‌زاده افزود: در شرایط کنونی و در حالی که قدرت‌های شیطانی به طرق مختلف و با بهره گیری از تکنولوژی رسانه‌ای به فکر تخریب ساختارهای اعتقادی و انحراف مردم هستند، ضرورت وجود یک رهبر و راهنمای واجد شرایط برای بشر بیشتر از قبل است. خدا را شاکریم که با پیدایش نظام جمهوری اسلامی ایران ملت ما دارای رهبری شد که جامعه را به سمت سعادت هدایت می‌کند. این یک نعمت بزرگ است که نصیب ما شده چون نعمتی والا‌تر از ولایت وجود ندارد. ولایت سر منشاء همه خوبی‌ها است.


جوانمرد‌زاده درباره موضوع اصلی جلسه یعنی «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی»، گفت: شعار امسال یک شعار زیبنده و مناسبی است که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است و بنا به تحلیل بسیاری از صاحب نظران این شعار مرتبط با مسائل روز کشور است. لذا بررسی راهکارهای تحقق و تعمق بیشتر در همدلی و همزبانی دولت و ملت و الگو برداری از آن برای توسعه بسیار مهم است.








همدلی و همزبانی ابزاری برای نمایش قدرت است به خصوص در سطح بین الملل چون جایی می‌توان قدرت را به رخ دیگران کشید که گروهی با هم همدل و همزبان باشند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان، در رابطه با برخی معانی مفهومی همدلی و همزبانی گفت: همدلی و همزبانی نشان یک رابطه عاطفی، یک نگاه دور اندیشانه، یک رویکرد پیشگیرانه و یک حرکت پایدار است. همدلی و همزبانی برای رسیدن به سعادت است، برای رصد همه جانبه است وبرای تحقق این امر نباید تک محوری حرکت کرد و همدلی و همزبانی میان دولت و ملت یک قاعده عقلی و ضرورت عقلی است قبل اینکه شرع بگوید.


وی تأکید کرد: از همه مهم‌تر همدلی و همزبانی ابزاری برای نمایش قدرت است به خصوص در سطح بین الملل چون جایی می‌توان قدرت را به رخ دیگران کشید که گروهی با هم همدل و همزبان باشند.


جوانمرد‌زاده گفت: در نام گذاری سال ۹۴ چهار کلید واژه مطرح است که می‌توان به دولت، ملت، همدلی و همزبانی و شرایط جامعه برای همدلی و همزبانی توجه کرد.


وی گفت: برای تعریف این کلید واژه‌ها می‌توان این چنین بیان کرد که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مراد از دولت، همه سه قوه و زیر مجموعه‌های تحت امر هستند. منظور از ملت همه مردم هستند نه تنها یک قشر یا یک جناح خاص و درباره همدلی و همزبانی باید گفت که زمانی این دو واژه کاربرد کاملی پیدا خواهند کرد که با هم عجین شوند. استفاده از هر دو واژه و عمل به آن‌ها در عرصه داخلی و بین المللی بویژه بین المللی لازم است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان، ادامه داد: درباره کلید واژه آخر که مربوط به شرایط جامعه است باید بیان کرد امروز در عرصه داخلی از مرحله گذار عبور کرده‌ایم و در مرحله نهادینه شدن و ثبات کامل هستیم و پیشرفت در همه عرصه‌ها صورت گرفته و عدالت برقرار شده است.


جوانمرد‌زاده گفت: در عرصه بین الملل هم امروزه نهضت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو به مردم آزادی خواه سراسر دنیا معرفی شده و بنا به اظهارات برخی از شخصیت‌های سیاسی هم چون سید حسن نصرالله علت اصلی تعرض به کشورهایی هم چون یمن و عراق و سوریه و کشتار مردم مظلوم این کشور‌ها از سوی کشورهای ابر قدرت و یا گروه‌های ترویستی تحت امر استکبار این است که از جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کرده‌اند.


وی درباره برخی ازابزار و لوازم برای تحقق همدلی و همزبانی، گفت: احترام متقابل ابزار کارآمد در تحقق همدلی و همزبانی است ودر جایی که احترام متقابل بین گروه‌های مختلف وجود نداشته باشد هرگز همدلی بوجود نمی‌آید و از ابزار دیگر می‌توان به صداقت توجه کرد و بهتر است مسئولان برای نمایش صداقت خود به مردم، اعتراف کنند که مردم ولی نعمت آنان هستند و در این صورت رسیدن به همدلی و همزبانی راحت‌تر صورت می‌گیرد.


در ادامه، تنی چند از هیئت رئیسه و استادان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود درباره موضوع مورد بحث پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته