دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 10:10

راهبرد چهار بندی خالد مشعل برای مقابله با اشغال‌گری اسرائیل

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) راهبرد چهارگانه‌ای را برای مدیریت درگیری با دشمن و تحقق پیروزی در سایه اختلال در موازنه قدرت ارائه کرد.
کد خبر : 116319

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل در سخنانی در مراسم ختم مادرش در امان، پایتخت اردن گفت: «در مقام مرگ و وداع دوستان باید صبر کرد، ولی چگونه درگیری‌های پیچیده در سایه اختلال در موازنه قدرت را مدیریت کنیم؟»


وی در پاسخ به این سوال چهار راهبرد را مشخص کرد: «نخستین راهبرد، برگه‌های قدرت است که حتی اگر لابه‌لای صخره و سنگ هم باشد، باید به‌دنبال دستیابی به آن باشیم و غزه نمونه بارزی از آن است.


راهبرد دوم، وحدت ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات (داخلی) است.


سومین راهبرد، وحدت و هماهنگی امت (اسلام) و در رأس آن‌ها اردن است.


راهبرد چهارم، اعتماد کردن به سیاستی شفاف و پاک است.»


رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: «ما هرگز خواستار سیاستی متناقض با اصول و ارزش‌های ملی نیستیم بلکه نیازمند استفاده از فرصت‌ها هستیم، هرچند این فرصت‌ها کم باشد. با حسن ظنی که نسبت به همه فلسطینیان داریم، در تلاش برای مقابله با محاصره ظالمانه، تجاوزات دشمن، دودستگی و اختلافات داخلی هستیم و سعی در تقویت روابط با کشورهای عربی داریم.»


خالد مشعل با ابراز اطمینان نسبت به تحقق پیروزی و پیشبرد پروژه فلسطین، تأکید کرد: «ما اطمینان داریم که قادر به پیشبرد پروژه ملی خود با امت اسلامی که همیشه حامی و پشتیبان ما بوده است، خواهیم بود و به خداوند بزرگ توکل داریم و اطمینان داریم که پیروز خواهیم شد.»


مشعل تصریح کرد: «حماس هرگز بار خود را بر گردن هیچ طرفی نخواهد گذاشت و خواستار امنیت و آرامش سراسر امت اسلامی است. نبرد ما با اسرائیل تنها در سرزمین فلسطین است.»


رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی گفت: «حماس هرگز راه‌حلی که به ضرر فلسطین یا اردن باشد را نخواهد پذیرفت. ما قادریم وحدتی همه‌جانبه را میان اردن و فلسطین محقق کنیم، به گونه‌ای که ضرری به هیچ‌یک از طرف‌ها وارد نشود.»


وی افزود: «ملت فلسطین در دوره بسیار سختی قرار دارد و موازنه قدرت در روزهای ضعف ضربات سختی به ما وارد کرده است. شاید سیاستمداران تلاش‌هایی برای ایجاد راه‌حل‌هایی در چنین روزهایی کرده‌اند، اما ما می‌گوییم که قرار داشتن در حالت ضعف نباید هرگز ما را وادار به در پیش گرفتن راه‌حل‌هایی اشتباه کند.»


مشعل همچنین بر ضرورت پایبندی به اصول تأکید کرد و گفت: «اصل و جوهر فلسطین قدس، مقدسات، حق بازگشت، آزادسازی کامل این سرزمین، بازگشت آوارگان و آزادی اسیران فلسطینی از زندان‌های اسرائیل است و پس از آن پای در عرصه سیاست خواهیم گذاشت.»


وی در ادامه، از پادشاهی اردن، مردم، رهبران و مسئولان این کشور برای کمک‌ها و مشارکتشان در مراسم تشییع و ختم مادرش تشکر کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته