دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 09:06

پنتاگون مدعی شد؛ ناو آمریکایی برای پرهیز از برخورد با قایق سپاه تغییر مسیر داد

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا می‌گویند یک ناو گشتی نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس مجبور شده است برای پرهیز از برخورد احتمالی با یک قایق سپاه پاسداران ایران که به فاصله کمتر از ۱۰۰ متری آن رسیده بود، مسیرش را عوض کند.
کد خبر : 116307

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی، کاپیتان جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت که ۷ قایق تندرو سپاه روز یکشنبه درحالی که مسلسل‌هایشان عیان بود به ناو ۵۳ متری یو‌اس‌اس فایربولت نزدیک شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، او گفت:‌ «۳ تای آنها در نزدیکی کشتی آمریکایی مانور دادند، و آن را از فاصله کمتر از ۵۰۰ متری دنبال کردند.»


به گفته او قایق‌های ایرانی در نهایت فاصله گرفتند اما یکی از آنها برگشت و درست جلوی فایربولت ایستاد.


کاپیتان دیوس گفت:‌ «این باعث شد فایربولت برای پرهیز از برخورد مانور دهد.»


مقام‌های پنتاگون گفته‌اند که ملوان‌های آمریکایی ۳ بار سعی کردند از طریق رادیو با ایرانی‌ها تماس بگیرند که جوابی نگرفتند.


او تاکید کرد که فرماندهان این ناوها از حق ذاتی دفاع از خود برخوردارند و ما نمی‌خواهیم وضعیتی پیش آید که به دلیل سوءمحاسبه، این حق به کار گرفته شود درحالی که نیازی به آن نیست.


یک مقام آمریکایی که از او نام برده نشد نیز به خبرگزاری رویترز گفت که امسال ۳۱ حادثه مشابه با کشتی‌های ایرانی اتفاق افتاده است که تقریبا دو برابر همین دوره در سال گذشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب