دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 09:37
در گفت‌وگو با آنا

پنجعلی: دروازه‌بان ذخیره چین ترسیده بود/ بزرگنمایی حریفان به تیم ملی ضربه می‌زند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اگر قرار باشد مثل بازی با قطر و چین با دیگر حریفان بازی کنیم، احتمال صعودمان خیلی پایین است.
کد خبر : 116299

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا،‌ درباره تساوی تیم ملی ایران در خانه چین گفت: «این طور بازی کردن را در فوتبال کمتر دیده بودم. انگار هیچ‌کدام از دو تیم میل به بردن نداشتند. دلیلش هم این بود که تیم‌های ایران و چین خیلی محتاط بازی می‌کردند و هدف اولشان این بود که دروازه‌شان باز نشود. خوب وقتی که تلاش می‌کنی که گل نخوری و به دنبال گلزنی هم نیستی، طبیعتا نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نمی‌آید.»


او در مورد اینکه به نظرش چرا تیم ملی فرصت قابل ذکری برای گلزنی ایجاد نکرد، اظهارداشت: «یکی از نکاتی که در فوتبال امروز دیده می‌‌شود و در زمانی که ما بازی می‌کردیم خیلی کم بود و در نتیجه بازیکنان به آن توجه نمی‌کردند، بزرگنمایی حریف است. تیم ما برابر قطر هم با اینکه میزبان بودیم موقعیت آنچنانی نداشت و دیروز هم برنامه این بود که دفاع کنیم و در ضدحملات به گل برسیم ولی چینی‌ها هم با شیوه ما بازی کردند. برای همین هم ما فرصت قابل ذکری روی دروازه تیم چین نداشتیم.»


پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه چرا از حداقل فرصت‌ها نمی‌توانیم استفاده کنیم، بیان داشت: «به نظرم این انتظار زیادی است که ما از موجودیت فعلی فوتبال‌مان انتظار داشته باشیم که از تک موقعیت‌ها گل بسازند. ما در حال حاضر مهاجمان خوبی داریم اما آنها با امثال فرشاد پیوس‌ و علی دایی‌ها فاصله دارند. نباید تصور این را داشته باشیم که یکی دو فرصت گلزنی تبدیل به گل شود. البته در فوتبال روز دنیا کمتر پیش می‌آید تیمی با حداقل فرصت گلزنی بتواند به گل برسد.»


پنجعلی با انتقاد از شیوه بازی تیم ملی ایران گفت: «در همان نیمه اول مشخص شده بود که تیم چین میلی به هجوم ندارد و نمی‌‌خواهد بازی ارائه کند که دروازه ما تهدید شود. ما می‌توانستیم رو به جلو تر بازی کنیم و تلاش کنیم تا برنده از زمین خارج شویم. اینکه در 10 دقیقه آخر فقط حملات پراکنده‌ای انجام دادیم به طور حتم به نتیجه نمی‌رسید. در چند صحنه ضعف دروازه‌بان تیم چین در بازی با پا کاملا مشخص بود. با توجه به اینکه او به عنوان دروازه‌بان ذخیره به میدان آمده بود و کم تجربه بود، می‌توانستیم با حملات فراوان به گل برسیم و این برای من خیلی عجیب بود که چرا تا دقیقه 80 حمله‌ آنچنانی روی دروازه حریف نداشتیم. ما خودمان از فرصتی که داشتیم، استفاده نکردیم و برای همین هم بازی مساوی شد.»


او در مورد بازی‌های بعدی تیم ملی و اینکه با چنین شرایطی چقدر شانس صعود داریم، عنوان کرد: «اگر قرار باشد مثل دو بازی گذشته بازی کنیم، احتمال صعودمان خیلی پایین است. این واقعیتی است که وجود دارد و در بازی‌های ما برابر چین و قطر کاملا حس شد. ازبکستان و کره‌جنوبی تیم‌هایی نیستند که به ما اجازه دهند برابرشان با دفاع کردن به نتیجه برسیم. ما از دو بازی اول 4 امتیاز گرفتیم و از لحاظ آماری تا اینجا خوب کار کردیم ولی برای ادامه راه باید شیوه بازی‌مان را تغییر دهیم تا راه صعودمان هموار باقی بماند.»


پنجعلی در خصوص اینکه تیم ملی ایران فاقد بازیساز است و برخی معتقدند چنین بازیکنی در فوتبال ایران وجود ندارد، تصریح کرد: «به نظرم کی‌روش باید به برخی بازیکنان اعتماد کند تا ثابت شود که فوتبال ما هافبک خلاق و بازیساز دارد. همان‌طور که دیروز به میلاد محمدی اعتماد کرد و به نظر من این بازیکن در دفاع چپ عملکرد قابل‌قبولی داشت. بازیکن باید بازی کند تا بتواند در تیم ملی خودش را نشان دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته