دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مردم آن طرف آب‌ها چه تفریحاتی دارند؟

سرگرمی و تفریح، از دیرباز جزو دغدغه‌‌های تمام جوامع بوده است اما در هر جامعه‌ای به فراخور آداب و رسوم و ویژگی‌های اقلیمی مختلف، فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد. شاید شیوه‌های مختلف تفریح در کشورهای دیگر برای شما هم جالب باشد.
کد خبر : 116283

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه خراسان در ادامه نوشت: در این مطلب با کمک سه شهروند ایرانی مقیم اروپا و استرالیا اطلاعاتی در این زمینه به دست آورده‌ایم که در ادامه می آید.



خیلی از جوانان اروپایی گوشی هوشمند ندارند، اما...

ساره عطایی که تجربه زندگی در کشور آلمان و سوئیس را دارد، از تفریح در این کشورها برایمان می‌گوید: «تفاوت عمده تفریح در کشور ما و کشورهای غربی، برنامه ورزش است؛ از اسکی و موج سواری و قایق سواری گرفته تا دو و تنیس و بدمینتون. چون در بیشتر مناطق، مسیرهای مشخص برای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد، این موارد پای ثابت تفریحاتشان است. در صورتی که هوا مناسب نباشد، در خانه یکی از دوستان جمع می‌شوند و با آشپزی و شیرینی پزی دسته جمعی فضای شادی را فراهم می کنند». عطایی در ادامه می گوید: «از آن‌جا که در این کشورها معمولا جوان‌ها از 16 سالگی سر کار می‌روند، وقت چندانی در اختیار ندارند که ندانند با آن‌چه کار کنند! آن ها زندگی را سخت نمی‌گیرند و شاد هستند. در صورتی که جوانان ما بیشتر درگیر ظواهر و تجملات زندگی هستند و همیشه شاکی اند که چرا پول و وقت برای تفریح ندارند. به طور مثال، دوستان من در این‌جا، اصلا گوشی هوشمند ندارند چه برسد به گوشی‌های گران قیمت که بین جوانان ما خیلی متداول است. جوانان اینجا هزینه‌هایشان را برای تفریح و سفر کنار می گذارند».

فرانسوی‌ها در پی سفر...

محیا فرجی که مدت زیادی ساکن شهر کلرمون فرانسه بوده است، درباره ماهیت تفریح مردم فرانسه می‌گوید: «فرانسوی‌ها تفریحات متنوعی دارند. دسته‌ای از تفریحات مختص قشر یا منطقه خاصی نیست مانند سینما، تئاتر و کنسرت. فیلم‌ها در فرانسه پخش جهانی دارند و بخش بزرگی از تفریحات جوان‌ها اختصاص دارد به برنامه‌ریزی دسته جمعی برای تماشای فیلم‌های درجه یک جهان. دسته دیگر تفریحات در گروه طبیعت گردی است. به‌طور مثال در منطقه کوهستانی شهر «کلرمون»، اسکی تفریح ثابت زمستانی مردم است. رشته کوه‌های آتشفشانی با مناظر بکر، مناسب اردو است و قطار پانورامیک برای حمل افراد از پای کوه تا قله، تماشای طبیعت بکر و لذت بردن از آن تفریح جانانه ای است.» محیا در ادامه صحبتش اضافه می‌کند: «فرانسوی‌ها هر فرصتی را برای سفر مغتنم می‌شمارند. فکر سفر همیشه با آن‌هاست؛ حتی دانشجویی که بین امتحاناتش سه چهار روز وقت اضافی دارد! بیشتر سفرها به مقصد ایتالیا و اسپانیاست و سفر به شهرهای کوچک فرانسه که قلعه‌های قدیمی و جاذبه تاریخی دارند، خیلی رایج است». محیا درباره روحیات مردم فرانسه می‌گوید: «هزینه مانع تفریح مردم فرانسه نیست؛ هر قدر که برایشان مقدور باشد برای تفریح هزینه می‌کنند اما هیچ گاه از آن غافل نمی‌شوند. اگر امکانات مالی فراهم نباشد به سراغ تفریحات ارزان قیمت مثل کمپ و گردش‌های دورهمی، کوهنوردی، سفر با خودرو و... می‌روند. تفریحات گران‌تر و خاص‌تری هم وجود دارد که البته جنبه عمومی ندارد مانند پرواز با پاراگرایلدر و بالون سواری».

استرالیا و پارک‌های سرسبز

حسن احمدی که سال‌هاست در شهر پرت استرالیا زندگی می‌کند برایمان از سرسبزی بی اندازه این شهر می‌گوید: قدم به قدم پارک‌های جنگلی و رودخانه‌ها با وجود آلاچیق و باربیکیوی برقی شرایط را برای پیک نیک در پارک‌های جنگلی و قایق سواری و ماهیگیری فراهم می‌کند. این امکانات باعث شده‌است، رفتن به طبیعت، تفریح مرسوم مردم این‌جا باشد. هر بار پارک رفتن به جز نمایش‌های رایگان، مصادف است با مواجه شدن با نمایشگاهی مردمی و لذت بردن از شباهت‌ها و مشترکات با دیگران. شنا، دوچرخه سواری، باغ وحش و... نیز از تفریحات رایج دیگری است که پدر و مادرها هم در کنار بچه‌ها لذت می‌برند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته