دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 12:59

آیت‌الله مکارم: اگر امنیت در فرودگاه جده نباشد، در کوچه‌های مدینه خواهد بود؟/ تا چه زمانی باید به عمره مستحبی برویم؟

یک مرجع تقلید در واکنش به حادثه فرودگاه جده، خطاب به مسئولان ایرانی حج و زیارت، گفت: مسئولان سازمان حج نباید از این مسئله به سادگی عبور کنند.
کد خبر : 11625

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز -چهارشنبه 19 فروردین- در درس خارج فقه در مسجد اعظم در واکنش به حادثه فرودگاه جده اظهار کرد: بنده توصیه کردم این حادثه ناگوار رسانه‌ای نشود؛ اما متاسفانه رسانه‌ای شد و ناچارم چند جمله در باره آن صحبت کنم.


وی با بیان اینکه «من نمی‌خواهم مسئله تحریم عمره را پیش بکشم» خطاب به مسئولان عربستان سعودی گفت: شما ساخت و سازهای عظیمی را در مکه و مدینه انجام داده‌اید که خوب است؛ اما مهمتر از تمام این مسائل امنیت است؛ آن هم امنیت ناموسی.


آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب تصریح کرد: اگر امنیت در فرودگاه جده نباشد، در کوچه‌های مدینه خواهد بود؟


مسئولان سازمان حج نباید از این مسئله به سادگی عبور کنند


وی خطاب به مسئولان ایرانی حج و زیارت بیان کرد: شما نباید از این مسئله به سادگی عبور کنید و درباره آن فکر کنید که تا چه زمانی باید به عمره مستحبی برویم؟


آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به اینکه عزت ایران در سایه انقلاب و جمهوری اسلامی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: امروز در مذاکرات شش وزیر امور خارجه دنیا در یک طرف و یک وزیر ایرانی در طرف مقابل آنان می‌نشیند که جدای از نتیجه این جلسات عزت ایران به شمار می‌رود.


این مرجع تقلید با اشاره به اینکه همه روزه از رسانه‌های دنیا خبری از ایران روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: این نشان‌دهنده عزت اسلامی ایران است که به راحتی نباید آن را از دست داد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقام حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: اسراری در وجود این بزرگوار وجود دارد که خلقت ایشان را ممتاز و شخصیت او را با ارزش کرده است.


این مرجع تقلید تأکید کرد: ما باید قدم جای قدم ایشان گذاشته و برای آن حضرت فعالیت کنیم.


آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به حدیثی اخلاقی از امام حسن عسکری (ع) خاطر نشان کرد: این امام همام فرموده‌اند؛ هیچ عزیز با شخصیتی حق را ترک نمی‌کند؛ مگر اینکه ذلیل شود و هیچ انسان ذلیلی به حق نمی‌چسبد؛ مگر اینکه عزیز شود.


وی در پایان با بیان این مطلب که باطل در مقابل حق دوامی ندارد تصریح کرد: عدالت، تقوا، امانت، صداقت، و ... حق است و به وسیله آنها ملت و انسان عزیز می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته