دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1395 - 15:29
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد؛

گلایه حافظی از ساخت اتوبان به جای توسعه مترو

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده از مترو مزایای زیادی دارد، گفت: با وجود این مزایا شهرداری میلیاردها تومان هزینه صرف ساخت بزرگراه‌های دو طبقه می کند و این باعث گلایه است.
کد خبر : 116216

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در صحن شورای شهر تهران، تاکید کرد: اگر شهرداری تهران در 10 سال گذشته تنها مترو را توسعه می‌داد و زباله‌های شهر را جمع آوری می‌کرد و اقدام دیگری نداشت، هرچند که ما دست عزیزان را می‌بوسیدیم.
وی با اشاره به مزایای استفاده از مترو، تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا، تصادفات و ترافیک، افزایش جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش آسایش و رفاه مردم با استفاده از مترو فراهم می‌شود پس چرا به جای توسعه مترو، اتوبان دو طبقه با صدها و هزاران میلیارد تومان هزینه ساخته می‌شود؟ این گلایه ما است. البته ساخت بزرگراه اشکالی ندارد مگر اینکه توجیه مناسبی در مورد ارجح بودن آن نسبت به مترو وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تا پایان سال 95 باید مجموع تعداد واگن‌ها برای رسیدن به سرفاصله 4.5 دقیقه به هزار و 958 واگن و برای رسیدن به سرفاصله 2.5 دقیقه به 3 هزار و 50 واگن برسد در صورتی که معاون شهردار اعلام می‌کند تعداد واگن‌ها تا پایان امسال به 2011 دستگاه خواهد رسید. این گزارش عملکرد با برنامه مصوب شورای شهر تطبیق ندارد.
حافظی گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، تعداد ایستگاه‌ها تا پایان سال باید به 173 ایستگاه برسد اما طبق گزارش ارائه شده توسط معاون شهردار، این تعداد به 166 ایستگاه خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته