دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1395 - 15:05

گروه دوستان سوریه، دوره انتقالی بدون بشار اسد را بررسی می‌کند

وزیران امور خارجه گروه دوستان سوریه فردا (چهارشنبه) در شهر لندن نشستی را با هدف بررسی و تأیید طرح هیأت عالی مخالفان سوری برای حل بحران این کشور برگزار می‌کنند.
کد خبر : 116167

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه الحیات، وزیران امور خارجه هسته مرکزی گروه دوستان سوریه فردا در لندن جمع می‌شوند تا طرح هیأت عالی مخالفان سوریه برای حل بحران این کشور را بررسی و درباره ایجاد هیأت حکومتی انتقالی برای امور اجرایی بدون حضور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه رایزنی کنند.


همچنین در این نشست قرار است جزئیات وظایف نهادهای مختلف در مرحله انتقالی ظرف مدت 18 ماه بر طبق آنچه در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است، مشخص شود.


این مجموعه بعد از برگزاری نشست‌هایی در ریاض، چارچوب اجرایی مرحله انتقالی را طبق بیانیه ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت مشخص کرده بود. همچنین هیأت عالی مخالفان سوریه در مذاکرات صلح ژنو به‌تازگی طرحی را برای حل و فصل بحران این کشور ارائه کردند که شامل تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل بدون حضور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است.


گروه دوستان سوریه متشکل از 11 کشور غربی و عربی است. آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، عربستان، قطر، ترکیه، امارات، اردن و همچنین اتحادیه اروپا اعضای این گروه هستند. مصر دیگر در این نشست‌ها شرکت نمی‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته