دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1395 - 12:30
در گفت‌وگو با آنا

شمس: می‌توانیم فینالیست شویم/ بهترین تیم فوتسال ادوار گذشته به جام‌جهانی می‌رود

سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد گفت: «اگر در نیمه‌نهایی به اسپانیا هم بخوریم و کمی خوش‌شانس باشیم، بعید نیست که فوتسال ایران برای نخستین بار در فینال جام‌جهانی فوتسال حضور پیدا کند.»
کد خبر : 116138

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدارهای تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی کلمبیا گفت: «با توجه به قدرت فوتسال ایران و پیشرفتی که در میان فوتسالیست‌های ایرانی دیده‌ام، تیم ما می‌تواند از گروه خود صعود کند. تنها تیم مشکل گروه ما اسپانیا است که پیش از این، برابر آن مساوی کرده‌ایم. این بار هم می‌توانیم این تیم قدرتمند را متوقف کنیم. کافی است که بچه‌ها عملکرد بدون اشتباهی داشته باشند و اجازه نفوذ به حریف را ندهند.»


وی افزود: «دیگر تیم‌های گروه ایران آذربایجان و مراکش هستند که هیچ‌کدام قدرت آن را ندارند که برابر ما بازی خوبی را ارائه کنند. تلاش این دو تیم برای شکست ما به نتیجه نمی رسد و به نطرم ایران به راحتی می‌تواند به جمع 8 تیم پایانی راه پیدا کند.»


سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال شرایط ملی‌پوشان فوتسال ایران را عالی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: «من از نزدیک تمرینات بازیکنان تیم ملی را دیده‌ام. این بهترین مجموعه فوتسالی است که در تیم ملی دور هم جمع شده آند. ما هفتمین تجربه حضورمان را در هشتمین دوره مسابقات جام جهانی تجربه می کنیم و با توجه به موجودیتی که من می‌بینم امکان رخ دادن بهترین نتیجه وجود دارد. تیم ملی فوتسال در هر پست 3 بازیکن آماده و قبراق دارد که دست سرمربی را برای تعویض به موقع باز می‌گذارد.»


او تاکید کرد: «ما اگر تیم دوم گروه هم بشویم، می‌توانیم مسیر آسانی را تا نیمه‌نهایی طی کنیم چرا که در مرحله یک‌چهارم با تایلند به احتمال فراوان روبه‌رو می شویم و توانایی شکست این حریف را داریم. ما در نیمه‌نهایی اگر به برزیل یا اسپانیا نخوریم احتمال آنکه فینالیست هم شویم وجود دارد. حتی اگر به اسپانیا هم بخوریم و کمی خوش‌شانس باشیم بعید نیست که فوتسال ایران برای نخستین بار در فینال جام‌جهانی فوتسال حضور پیدا کند. به هرحال در فوتسال روز دنیا شانس نقش مهمی را بازی می کند و امیدوارم تیم ملی فوتسال کشورمان در کلمبیا با خوش‌شانسی مواجه شود.»


شمس در خصوص اینکه بیشتر بازیکنان تیم ملی از تیم گیتی‌پسند هستند، عنوان کرد:« قطعا هماهنگی‌های تیم ما به واسطه این موضوع بیشتر هم خواهد شد. درون زمین شناخت به بازیکنان کمک زیادی می‌کند. بازکنان بازی همدیگر را می‌خوانند و این بازیخوانی باعث نتیجه‌گیری بهتر تیم ملی فوتسال می شود.»


او در مورد اینکه کدام بازیکنان تیم ملی فوتسال تاثیر به‌سزایی در تیم ملی دارد و نبودش به تیم ضربه می زند، بیان داشت: «واقعیت این است که علی‌اصغر حسن‌زاده که 2 بار عنوان بهترین فوتسالیست آسیا را به‌دست آورده است، با توانایی‌های قدرتی و تاکتیکی خود از مابقی بازیکنان بهتر است و به خاطر آنکه یک سر و گردن از بقیه بالاتر است می‌تواند فرمانده خوبی درون زمین باشد. محمد کشاورز و حسین طیبی هم بازیکنان بسیار خوبی هستند. البته معتقدم راه موفقیت تیم یکدست بودنش است و این موضوع به لطف درایت خوب کادرفنی شکل‌گرفته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته