دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1395 - 14:04

پارلمان بریتانیا رفراندوم مجدد جدایی از اتحادیه اروپا را بررسی می‌کند

پارلمان بریتانیا درخواستی را که به امضای چهار میلیون نفر از شهروندان این کشور رسیده و خواستار برگزاری رفراندومی دیگر درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست، بررسی می کند.
کد خبر : 116128

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت انگلیسی الجزیره، روز گذشته دور جدیدی از مذاکرات درباره این درخواست در کمیسیون مباحثات پارلمان بریتانیا برگزار شد و قرار است این موضوع همچنان ادامه داشته باشد.


از نظر قانونی این کمیسیون نمی‌تواند به اعضای پارلمان اختیار صدور مجوز برای برگزاری رفراندوم جدید بدهد اما بررسی این موضوع در این کمیسیون نشان‌دهنده آن است که مناقشه‌ها درباره خروج از اتحادیه اروپا همچنان در بریتانیا مطرح است.


از نظر قانونی، نمایندگان مجلس در بریتانیا موظف هستند هر درخواستی را که به امضای 100 هزار نفر برسد، مورد بررسی قرار دهند.


با وجود این، ترزا می، نخست‌وزیر جدید بریتانیا از حزب محافظه‌کار اعلام کرده که رفراندوم مجدد درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از دستور کار خارج است و دولت وی آماده است تا روند خروج رسمی از اتحادیه اروپا را آغاز کند.


در رفراندوم ماه ژوئن (خردادماه) در بریتاینا، 51.9 درصد از شرکت‌کنندگان در رفراندوم برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) خواستار خروج لندن از اتحادیه اروپا شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته