دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد

احداث خط ریلی سریع السیر تهران- قم- اصفهان

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات احداث و ریل گذاری قطار سریع السیر تهران به فرودگاه امام خمینی (ره)- قم- اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 1161

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، عباس آخوندی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش عملیات مقدماتی و زیرساختی احداث این خط ریلی به علت مشکلات مالی متوقف شده بود، گفت: این قطار سریع‌السیر قرار است با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تحولی عظیم در صنعت ریلی ایجاد کند که در ابتدای امر اتصال آن از تهران به فرودگاه امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد.


وی تصریح کرد: نحوه رسیدن به فرودگاه یکی از اصلی‌ترین مسائلی بود که مردم با آن مواجه هستند و با احداث این قطار سریع السیر امکان دسترسی ریلی از ایستگاه راه آهن در مرحله اول و سپس از مرکز شهر در مراحل بعدی فراهم می‌شود.


آخوندی با بیان اینکه با احداث قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان فناوری قطار سریع‌السیر وارد ایران می‌شود، اظهارکرد: از این پس مردم می‌توانند با این قطار سریع‌السیر به فرودگاه امام خمینی (ره) دسترسی داشته باشند و از بار ترافیکی مسیر آن نیز رهایی یابند.


وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با ادامه خط اتصال این قطار به قم، کسانی که در این استان زندگی یا کار می‌کنند می‌توانند به راحتی و در فاصله زمانی حدود ۳۰ دقیقه از تهران به مقصد خود برسند.


وی خاطرنشان کرد: این قطار سریع السیر از قم به سمت اصفهان حرکت خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم با این پروژه سیستم مناسبی را برای اتصال قطار سریع السیر به فرودگاه‌ها برقرار کنیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: قطار قم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته