دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1395 - 08:22

تشریح آخرین وضعیت قرارداد «لوزانو» از زبان سرپرست تیم ملی؛ «شوالیه کوچک» فعلا در آب‌نمک

سرپرست تیم ملی والیبال گفت: رئیس فدراسیون معتقد است برای رفتن یا ماندن «لوزانو» نباید عجله کنیم و بایدهمه جوانب را بسنجیم.
کد خبر : 116090

امیر خوش‌خبر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره ادامه حضور «لوزانو» در تیم ملی والیبال ایران گفت: «روز دوشنبه با داورزنی و مسئولان فدراسیون در مورد ماندن لوزانو جلسه گذاشتیم و ماحصل جلسه این بود که بیشتر این موضوع را بررسی کنیم و دلیلی برای نتیجه گیری زودهنگام نداریم.»


وی افزود: «داورزنی در صحبت‌هایش تاکید کرد اگر قرار باشد لوزانو از تیم ملی برود باید جایگزین مناسب برای آن درنظر بگیریم. ضمن اینکه این مربی اهداف فدراسیون را محقق کرد. ما در وهله اول باید به المپیک صعود می‌کردیم و بعد از آن در بین هشت تیم صعود کننده به مرحله بعدی رقابت‌های المپیک باشیم که همه آنها محقق شد. به همین دلیل اگر تنها به بعد نتیجه‌گرایی توجه کنیم عملکرد لوزانو خوب بود اما کیفیت بازی‌های تیم ملی چندان مطلوب نبود. ما می توانستیم در بعضی از بازی ها عملکرد بهتری داشته باشیم و طوری بازی می‌کردیم که همه رضایت کامل داشتند اما این موضوع محقق نشد.»


سرپرست تیم ملی والیبال تاکید کرد:«در حال حاضر کیفیت بازی‌ها و طروات و شادابی بین بازیکنان برای ما مهم است و باید این موضوع را دقیق آسیب شناسایی کنیم. اعتقاد ما این بود که تیم ملی می توانست بهتر عمل کند اما باید موضوعات دیگر مثل دیر اضافه شدن لوزانو به تیم ملی را هم در نظر بگیریم. به هر حال مربی که 40 روز مانده به مسابقات به تیم اضافه می شود نمی‌تواند دانش مدیریتی خود را بر روی تیم پیاده کند. لوزانو در این مدت نتوانستد مسائل روانشناسی، تکنیکی و همچنین انضباطی را در تیم اعمال کند. زمانی که او به تیم اضافه شد ما بلافاصله مسابقات انتخابی ژاپن را پیش رو داشتیم و بعد از آن تیم باید به رقابت‌های لیگ جهانی اعزام می شد به همین دلیل تنها تمرکزش بر روی تمرینات و بر طرف کردن نواقص بود.»


خوش خبر ادامه داد: «ما با لوزانو مانند ولاسکو قرارداد چهار ساله نبسته بودیم و در این مدت هم از او نخواسته بودیم که بازیکن تربیت کند و کارهای تکنیکی برای تیم انجام دهد. لوزانو طبق اهدافی که ما داشتیم پیش رفت بنابراین در یک جلسه نمی توانیم در مورد بودن یا نبودنش به نتیجه برسیم.»


وی با بیان اینکه تیم ملی بازیکنان بزرگ دارد و به همین دلیل به مربی بزرگ نیاز دارد، عنوان کرد: «تیم ملی برای آینده اهداف بزرگی دارد و با بازیکنان که در سطح جهان شناخته شده‌اند می‌تواند به قله برسد بنابراین ما نیاز داریم برای این تیم بزرگ مربی بزرگ هم انتخاب کنیم. در ورزش‌های تیمی مربی بزرگ شخصیت قهرمانی به تیم می دهد و در این مدت هم خوشبختانه مربیانی که به تیم ملی آمدند بزرگ بودند و پیشینه قابل قبولی داشتند.»


خوش خبر از ولاسکو به عنوان یک مربی بزرگ یاد کرد و گفت: «ولاسکو مربی قابل قبولی بود و در مدتی که در خدمت تیم ما بود عملکرد فوق العاده‌ای داشت. اما این مربی دست نیافتنی است و باید ما کسی را به تیم ملی بیاوریم که در حد و اندازه یا بزرگتر از او باشد.»


سرپرست تیم ملی والیبال در پاسخ به اینکه نظر فدراسیون بر روی لوزانو مثبت است یا خیر، گفت: «من نمی توانم این موضوع را تایید یا تکذیب کنم همانطور که گفتم رئیس فدراسیون معتقد است ما زمان داریم و برای بررسی این موضوع باید همه جوانب را در نظر بگیریم.»


خوش‌خبر همچنین به خداحافظی برخی بازیکنان از تیم ملی اشاره کرد و گفت: «به طور حتم بازیکنانی که هم اکنون قصد خداحافظی از تیم ملی را دارند سرمایه‌های والیبال ایران هستند و در صورتی که خداحافظی کنند تیم ما تا چند وقت دچار چالش می‌شود و افت می‌کند اما اگر بازیکنی دیگر انگیزه‌ای برای حضور در تیم ملی را نداشته باشد و به سقف آرزوهایش در تیم ملی و دیدن میدان المپیک رسیده است دیگر از دست ما کاری بر نمی آید. اما اگر صحبت از خداحافظی مقطعی باشد و صرفا از روی احساسات باشد فدراسیون بازیکن را برای ماندن مجاب خواهد کرد. گاهی وقت‌ها بازیکن به دلیل خستگی ناشی از مسابقات این تصمیم را می گیرد که این موضوع با کمی زمان به او حل می‌شود. به طور حتم وقتی بازیکن انگیزه نداشته باشد عملکرد قابل قبولی هم در زمین نخواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته