دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دستاورد هیات آلمانی در ایران؛

انتقال دانش و تکنولوژی و افتتاح شعبه بانک سینا در مونیخ

بر اساس تفاهم‌نامه هیات اقتصادی آلمان با بنیاد مستضعفان، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، انتقال دانش و تکنولوژی گسترش می‌یابد و بر اساس توافق‌نامه مشترک بانک سینا با vbw (اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا)، شعبه بانک سینا در مونیخ افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 116074

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مستضعفان، در پی سفر الیزه آیگنر معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصادی، رسانه‌ها، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان و هیأت اقتصادی همراه جهت شرکت در سمینار همکاری‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان یک تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اتحادیه صنایع باواریا کشور آلمان و توافق‌نامه همکاری میان vbw و بانک سینا با حمایت ریاست بنیاد مستضعفان منعقد شد.


تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان


بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، بنیاد مستضعفان در نظر دارد که در زمینه‌های مختلفی مانند ICT، صنایع غذایی، عملیات بانکی و خدمات مالی، صنایع ساختمان‌سازی، کشاورزی و دامپروری، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع نساجی و صنایع گردشگری و.... با هدف همکاری با شرکتهای آلمانی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین گسترش تبادل اطلاعات فنی با اتحادیه مزبور همکاری کند.


در این توافق‌نامه آمده است: طرفین با تمرکز تلاش‌هایشان در زمینه سرمایه‌گذاری‌های احتمالی در ایران و آلمان و گسترش انتقال دانش تکنولوژی، هر یک فرد هماهنگ‌کننده‌ای را برای توسعه و هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی برای موضوعات ذکر شده معرفی و برای اجرایی شدن هر عملیاتی خاص توافق‌نامه جداگانه‌ای شامل دستورالعمل‌های تفصیلی بر اساس چارچوب توافق‌نامه منعقد خواهند کرد.


توافق‌نامه با بانک سینا


همچنین یکی دیگر از دستاوردهای این سفر انعقاد توافق‌نامه بین بانک سینا و اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا ( vbw ) با حمایت ریاست بنیاد مستضعفان محمد سعیدی‌کیا و خانم الیزه آیگنر معاونت نخست وزیر و وزیر اقتصادی و رسانه‌ای ، انرژی و تکنولوژی ایالت باواریای آلمان بود که بر اساس آن بانک سینا با اتحادیه مذکور پس از هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شعبه‌ای از بانک سینا را در مونیخ آلمان به عنوان مرکز فعالیت‌های تجاری بانک سینا در آلمان و اروپا تاسیس خواهد کرد.


در این تفاهم‌نامه تصریح شده ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و معاون نخست وزیر و وزیر امور اقتصادی و رسانه‌ای، انرژی و فناوری باواریا آماده است که تمامی تلاش خود را برای تحقق این توافق‌نامه به کار گیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته