دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1395 - 13:54

اعتراف یک سایت انگلیسی به اوضاع بد مرزهای عربستان

یک سایت انگلیسی از شکست‌های نظامی عربستان در مناطق مرزی این کشور با یمن و تلاش عربستان برای مخفی کردن تلفات نظامی خود در این مناطق خبر داد.
کد خبر : 116033

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سایت انگلیسی آی‌اچ‌اس جینز اعتراف کرد: «یکی از بدترین حوادثی که ارتش عربستان به‌تازگی با آن مواجه شده، مربوط به ویدئویی است که نشان ‌می‌دهد یک تویوتای لندکروز نظامی که حامل تعداد بسیاری از نیروهای ارتش این کشور است، در حال فرار از صحنه نبرد است.»


بعد از آن، تصویری از همان خودرو دیده می‌شود که ثابت در جای خود متوقف شده است و جسد هفت نفر در اطراف آن قرار دارد که لباس ارتش عربستان را به تن دارند.


این سایت که در ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های نظامی و امنیتی فعالیت دارد، نوشت: «ویدئوی دیگری منتشر شده است که نشان می‌دهد یک خودروی زرهی نیروی زمینی ارتش سعودی با سرعت بسیار زیاد در منطقه‌ای بیابانی در حرکت است ولی ناگهان متوقف می‌شود و پس از آن هم یک تانک زرهی با سرعت بسیار زیاد به آن برخورد می‌کند.»


به‌نوشته این سایت انگلیسی، ویدئوهایی که ستاد اطلاع‌رسانی جنگ یمن منتشر کرده، بیانگر این واقعیت است که عربستان از آغاز جنگ علیه یمن در مارس 2015 (اسفند 1393)، تعداد نظامیانش را که در مناطق مرزی کشته شده‌اند، کمتر اعلام می‌کند.


سایت انگلیسی آی‌اچ‌اس جینز نوشت: «ویدئویی که به‌تازگی ستاد اطلاع‌رسانی جنگ یمن منتشر کرده، بیانگر آن است که ارتش عربستان تعداد واقعی نظامیان خود را که در حملات نظامی و موشکی نیروهای مشترک یمنی از پا درآمده‌اند، اعلام نمی‌کند.»


این سایت انگلیسی تأکید کرد: «صحنه‌های منتشرشده از داخل بیشتر پایگاه‌های عربستان بیانگر عقب‌نشینی نظامیان این کشور از آن پایگاه‌هاست. با وجود این، مقادیر بسیاری پوکه فشنگ سلاح‌های سنگین در پایگاه‌ها نشان می‌دهد که نظامیان سعودی قبل از فرار در پایگاه‌های خود بودند، اما قبل از شکست از مواضع خود گریخته‌اند. در یکی از این ویدئوها اجساد 14 نظامی سعودی دیده می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته