دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برگزاری فیلمخانه باران با استقبال گسترده تماشاگران از «کمدی الهی»

کیومرث مرادی: هدف اصلی «فیلمخانه» شناخت تئاتر روز جهان است

فیلمخانه تئاتر باران با هدف ﺩﯾﺪﻥ ﻭ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﻤﺎﯾﺶﻫﺎﯼﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﺎﻥ ﺑﺮﺗﺮ ﺗﺌﺎﺗﺮﺟﻬﺎﻥ توسط کیومرث مرادی با استقبال گسترده تماشاگران و نمایش«کمدی الهی» اثر رومئو کاستالوچی در تئاتر باران برگزار شد.
کد خبر : 115929

به گزارش گروه فرهنگی آنا، فیلمخانه تئاتر باران با هدف دیدن و تحلیل نمایش‌های کارگردانان برتر تئاتر جهان توسط کیومرث مرادی این هفته با نمایش «کمدی الهی» اثر رومئو کاستالوچی میهمان اصغر دشتی، اشکان خیل نژاد، میلاد نیک آبادی و اشا صدر با استقبال گسترده تماشاگران برگزار شد.


کیومرث مرادی در همین خصوص گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های ما برخورد درست و صحیح و علمی با آثار بزرگ تئاتر معاصر جهان است . وقتی در سفرهای مختلف آثار بزرگ جهان را جمع‌آوری کردم و یا با گروه‌های بزرگ آشنایی پیدا کردم دیدگاهم کاملا تغییر کرد و به مجموعه گرانقدری از تئاتر روز جهان دسترسی پیدا کردم که البته با مرارت بسیار به دست آمده است و امروز می‌توانیم با این مجموعه علمی به تئاتر روز جهان نگاه کنیم و از همه مهمتر بفهمیم که چرا این اجراها در تئاتر معاصر جهان تا این اندازه تاثیر گذار بوده‌اند برای من بسیار مهم است که ما به این دانش برسیم.


بعد از پایان فیلم جلسه نقد و تحلیل نمایش«کمدی الهی» با حضور اصغر دشتی، اشکان خیل نژاد، میلاد نیک آبادی،اشا صدر و کیومرث مرادی برگزار شد.


اصغر دشتی برگزاری فیلمخانه تئاتر باران را اقدامی خلاقانه توصیف کرد و افزود: به زعم من برگزاری جلسات نقد و تحلیل فیلم های روز تئاتر باید هدفمند پیگیری شود و مطمئنا برخورد درست و صحیح و علمی با آثار بزرگ تئاتر معاصر جهان از همین طریق میسر می‌شود.


هدف از این پروژه ارایه بهترین آثار نمایشی جهان در ۱۵ سال گذشته است .این پروژه هر دو هفته یک بار شنبه‌ها برگزار شده و علاقه‌مند با مراجعه به تئاتر باران می‌توانند بلیت فیلم تئاتر را دریافت و در این برنامه مشرکت کنند.



در هر اکران جمعی از هنرمندان بزرگ تئاتر حضور خواهند داشت و بعد از پایان فیلم تئاتر درباره آن فیلم تئاتر به گفت و گو خواهند پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب