دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1395 - 17:30

سایه شوم محرومیت برسر وزنه برداری ایران

به خاطر جنجال‌های به وجود آمده پس از اعتراض به رای هیات ژوری در وزنه بهداد سلیمی ممکن است ایران به خاطر بر هم زدن نظم سالن محروم شود.
کد خبر : 115913

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، روز یازدهم رقابت های المپیک برای کاروان ایران روز نحسی بود. پولادمرد ایران با دستان پرقدرت اما پای رنجور بر روی تخته رفت تا با بلند کردن وزنه های سنگین و طاقت فرسا سومین مدال خوش رنگ را برای کاروان ایران به دست آورد. بهداد سلیمی با همان صلابت و خونسردی همیشگی بر روی صحنه حاضر شد و زمانی که در یک ضرب وزنه ها را مانند پر کاه بالای سر برد دلمان قرص شد تا بهداد ایران طلایی خواهد شد و او هم در کنار سهراب مرادی و کیانوش رستمی قرارخواهد گرفت.


بهداد ماه‌ها تلاش کرد تا با آمادگی به المپیک ریو برسد و در روز مسابقه هم برای کسب مدال مصمم بود. اگرچه پارگی رباب صلیبی این پهلوان را از پای درآورد و مدتها او را خانه نشین کرد اما قویترین مرد جهان برای رسیدن به المپیک و کسب مدال خوش رنگ طلا از دل و جان مایه گذاشت. اما غافل از اینکه هیات ژوری برای کاروان ایران تصمیم دیگری گرفته بودند.


قهرمان مازندرانی ما در حرکت یک ضرب به رقیب گرجی اش امان نداد و رکورد دنیا را کمتر از یک دقیقه از آن خودش کرد. این شادی قند در دل همه ایرانی ها حاضر در سالن و البته چشمان دوخته شده به صفحات تلویزیون آب کرد. اما این خوشی دوامی نداشت، قهرمان المپیک لندن برای بالا بردن وزنه 245 بر روی تخته رفت و با وجود دردی که موقع بالا بردن وزنه ها در صورتش کاملا هویدا بود وزنه را بالا برد و هیات داوران هم سه چراغ سفید به بهداد دادند اما هیات ژوری بلافصله وارد عمل شد و سه چراغ سفید او به سه چراغ قرمز تبدیل شد. او اعتراض کرد اما بار دیگر پشت وزنه ها رفت تا شانس خودش را امتحان کند اما این بار هم خطای بهداد گرفته شد و قهرمانی مازندرانی ما در رقابت های المپیک اوت شد و مدال سهم حریف گرجی شد.


بعد از این نادواری تیم ایران به «تاماش آیان» و هیات ژوری مدام اعتراض کردند اما رای را هیات ژوری صادر کرده بود و طبق قوانین فدراسیون جهانی تغییر رای امکان پذیر نبود. این ناعدالتی برای همه مردم ایران و از جمله اعضای کادر فنی گران تمام شد. پهلوان بهداد ایران به پهنای صورت اشک می ریخت و اعتراض می کرد اما کسی پاسخگو نبود. فریادهای ایرانی ها برای اعتراض به این ناداروی هر لحظه بلندتر می شد و کار به جایی رسید که نیروهای امینی به سالن وزنه برداری ورود کردند تا از درگیری جلوگیری کنند.


مسئولان تیم ایران به همراه بهداد سلیمی به سمت هیات ژوری رفتند و به انها اعتراض کردند که البته این کار خلاف قوانین فدراسیون جهانی است. آنها اعتراض خود را به صورت رسمی به فدراسیون جهانی وزنه برداری ابلاغ کردند و درخواست ویدیو چک دادند که البته از طرف فدراسیون جهانی این درخواست رد شد.


به خاطر جنجال‌های به وجود آمده پس از اعتراض به رای هیات ژوری در وزنه بهداد سلیمی ممکن است ایران به خاطر بر هم زدن نظم سالن محروم شود.


محمد زهتاب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره محرومیت تیم وزنه برداری ایران گفت: «هنوز این موضوع مشخص نشده است و به ما اعلام نکردند. البته قرار است 2 ماه دیگر اعضای هیات رئیسه در مالزی جلسه ای تشکیل دهند و در مورد این موضوع تصمیم گیری کنند.»


وی افزود: «اگرچه با ناداروی دست ایران را از مدال طلا کوتاه کردند اما طبق قوانین برهم زدن مسابقات و اعتراض های کادرفنی به هیات ژوری خلاف قانون بوده و فدراسیون جهانی هم این موضوع را در راس کار خود قرار داده و عنوان کرده که مسئولان و هوادران تیم ایران در جریان مسابقه توهین کردند و نظم سالن را بهم ریختند. به هر حال هنوز مشخص نیست و باید دو ماه دیگر صبر کنیم و ببینیم فدراسیون جهانی چه تصمیمی می گیرد.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته