دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1395 - 13:56

لالوویچ: حضور خادم برای هیات رئیسه و کشتی جهان ارزشمند است/خادم همیشه مورد اعتماد بود

رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: خادم تخصص و تجربه باور نکردنی را به هیات رییسه خواهد آورد و او همیشه مردی جوانمرد و مورد اعتماد بوده است.
کد خبر : 115851

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، اتحادیه جهانی کشتی روز یکشنبه و در جریان رقابت‌های 2016 کشتی جو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انان جهان کنگره دو سالانه خود را برگزار کرد.


این کنگره فرصتی برای فدراسیون‌های ملی در سر تا سر جهان بود تا ضمن ملاقات با یکدیگر در مورد ایده‌هایشان برای پیشرفت و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ش کشتی بحث کنند که در نهایت نیز با رای گیری، اعضای جدید هیات رییسه را که همان کمیته‌ اجرایی است، انتخاب کردند.
نناد لالوویچ، رییس صربستانی اتحادیه جهانی و میشل دوسون، دبیر کل اتحادیه جهانی از فرانسه، نمایندگان 120 کشور را برای ساعت‌ها مورد خطاب قرار دادند و در مورد شرایط مالی فدراسیون جهانی و دستاوردهای سازمانی مختلف آن که در دو سال گذشته به دست آمده، صحبت کردند.


لالوویچ در بخشی از سخنانش در مورد امکان برگزاری مسابقات در دو روز اظهار نظر کرد. رییس اتحادیه جهانی گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که تغییر مسابقات هر وزن از یک روز به دو روز می‌تواند به و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شکاران در تصاحب مدال طلا و آماده بودن آنها کمک بیشتری کند و پیشنهاد داد که وزن‌کشی در روز دوم نیز می‌تواند از وزن کم کردن های مضر جلوگیری کند.


البته تصمیم نهایی در این رابطه گرفته نشد، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما لالوویچ اعلام کرد که هر تغییراتی ایجاد شود، ما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم آن را برای المپیک توکیو 2020 مهیا سازیم.


همچنین کنگره پیشنهاد هیات رییسه را مبنی بر فراهم ساختن حمایت مالی برای یک برنامه جدید در راستای توسعه و آموزش داوران کشتی پذیرفت و ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ین در حالی بود که برخی مسائل بحث انگیز در داوری‌های المپیک 2016 به وجود آمده بود.
لالوویچ همچنین اعلام کرد که دفتر دوم اتحادیه جهانی کشتی در استانبول راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی می‌‌‌‌‌‌‌شود تا توسعه و ترویج کشتی‌های سنتی و رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی غیر المپیکی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی را نظارت کند.
همچنین کنگره جهانی به شش تن از اعضای اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در هیات رییسه رای داد که هر کدام به مدت شش سال برای این سمت انتخاب شده‌اند. قبل از رای گیری احمد آییک از ترکیه بازنشستگی خود را از هیات رییسه اعلام کرد و اتحادیه جهانی گردنبند طلایی که بالاترین نشان این سازمان است را به او اهدا کرد. آییک بیش از 20 سال عضو هیات رییسه بوده و مدال طلای المپیک را نیز در کارنامه و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شی اش دارد.
نامیگ علی اف، از آذربایجان (75 رای)، میشل دوسون از فرانسه (69 رای)، کارل مارتین دیتمان از آلمان (62 رای)، رودیکا یاکشی از ترکیه (60 رای) و تئودور هاماکاس از یونان (59 رای) پنج عضوی بودند که برای بار دیگر برای حضور در هیات رییسه رای آوردند.
همچنین هیات رییسه به عضو جدیدش یعنی رسول خادم از ایران خوشامد گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که با 76 رای صاحب بیشترین آراء در کنگره شد. خادم، قهرمان المپیک 1996 آتلانتا و رییس فدراسیون کشتی ایران است.


لالوویچ انتخاب خادم به عنوان عضو هیات رییسه را ستایش کرد و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: «آقای خادم تخصص و تجربه باور نکردنی را به هیات رییسه خواهد آورد و او همیشه مردی جوانمرد و مورد اعتماد بوده است. حضور او برای هیات رییسه و و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ش کشتی بسیار ارزشمند است.»
کنگره جهانی با بحث در مورد حق عضویت سالانه فدراسیون‌ها و همچنین میزبانی ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت‌های قاره‌ای به پایان رسید.هیات رییسه و کنگره با افزایش محدود 15 تا 20 درصدی حق عضویت موافقت کرده‌اند، ضمن این که حق ورودیه ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بت‌های جهانی در همان حد پیشنهاد شده باقی ماند.کنگره بعدی در سال 2018 و در جریان مسابقات جهانی برگزار خواهد شد که مکان آن هنوز مشخص نشده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسول خادم فیلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته