دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سقوط طلای سیاه و صعود طلا در آغاز معاملات هفته جاری

معاملات بین‌المللی در هفته جاری در حالی صبح امروز آغاز شد که قیمت طلا بالا رفت و در مقابل طلای سیاه سقوط کرد.  
کد خبر : 115824

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، معاملات بازار نفت به دلیل وجود نگرانی درباره استمرار عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی و افزایش ذخیره‌سازی نفت در چین با کاهش قیمت آغاز شد.


افت قیمت نفت در حالی اتفاق افتاد که محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، در گفت‎و‎گو با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد همکاری این دو کشور به سود بازارهای جهانی نفت خواهد بود. این اظهار نظر می‌تواند امیدها را برای رسیدن به توافقی مناسب در حاشیه اجلاس الجزایر برای کنترل بازار نفت تقویت کند.


با این وجود،‌ مازاد عرضه سبب شد تا حتی این احتمال نیز نتواند جلوی سقوط قیمت‌ها را بگیرد البته توانست روند کاهشی را کم کند.


اما در دیگر سوی بازار،طلای جهانی پس از افزایش بیش از یک درصدی در روز جمعه، در نخستین روز معاملات هفته جاری نیز اندکی افزایش داشت.


افزایش قیمت طلای جهانی در حالی از روز جمعه آغاز شده بود که انتشار گزارش اشتغال کمتر از حد مطلوب در آمریکا به انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک لطمه زد که این امر باعث نگاه سوداگران بازار به خرید فروش طلا شد.


در واقع طلا پس از آمار اشتغالی که روز جمعه منتشر شد و شانس افزایش نرخ‌های بهره در سپتامبر را کمتر کرد، احتمالا شاهد علاقه و توجه سرمایه‌گذاری‌ها در این بازار خواهیم بود.


طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.


طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون تحت تاثیر تردیدها نسبت به روند رشد اقتصاد آمریکا که باعث شده است بانک مرکزی این کشور برای عادی‌سازی نرخ‌های بهره تامل کند و همچنین نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته