دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1395 - 12:10
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت (1)

ضرب و شتم دو رزیدنت در بیمارستان دولتی/ مراحل کارشناسی پرونده کیارستمی ادامه دارد

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد نحوه مقابله با خشونت کلامی و فیزیکی با کادر درمانی و همچنین علت تاخیر در اعلام نتیجه پرونده مرحوم کیارستمی توضیحاتی ارائه کرد.  
کد خبر : 115793

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی،‌ سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در پاسخ به حادثه ضرب‌ و شتم دو رزیدنت در بیمارستان‌های دولتی در هفته گذشته، اظهار کرد: باید با اعمال روش‌های پیشگیرانه با مساله خشونت کلامی و فیزیکی نسبت به پزشک، پرستار و کادر درمانی مقابله کنیم. همگی باید خردجمعی را به کار گیریم و با ایجاد تمهیدات پیشگیرانه از میزان خشونت در جامعه بکاهیم. البته باید توجه داشته باشیم که همه افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند در شرایط استرس و اضطراب قرار دارند و همچنین به دلیل کمبود تخت در کشور، بسیاری از مردم به جای مراجعه به بیمارستان‌های شهرستان خود به کلانشهرها مراجعه می‌کنند که این امر موجب تراکم جمعیت در بیمارستان‌ها و فشار بر کادر درمانی می‌شود.


وی افزود: متاسفانه به دلیل کمبود نیرو از پرسنل درمانی می‌خواهیم که بیش از حد ظرفیت خود و به صورت اضافه کار کنند که البته برخی از آنان تمایلی به این موضوع ندارند. همچنین باید توجه داشته باشیم که وقتی زمینه‌های خشونت در جامعه زیاد باشد افراد در مراکز و مکان‌های مختلف پرخاشگری می‌کنند.


سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: راه مقابله با خشونت کلامی و فیزیکی همراهان بیمار تقابل کادر درمانی نیست و ما از همه ذینفعانی که بر طبل اختلاف می‌کوبند و امضا جمع کرده و تجمع می‌کنند، انتقاد و گلایه داریم.


حریرچی یادآور شد: باید متون نصب شده در بیمارستان‌ها یادآور حمایت از بیمار باشد و همه باید به سمت مفاهمه پیش رویم.


سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در مورد علت تاخیر در اعلام نتیجه پرونده مرحوم عباس کیارستمی گفت: رسیدگی به این مساله به زمان طولانی و جلسات متعددی نیاز دارد، زیرا کار حساس و پراهمیتی است. البته طبق دستور و تاکید وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام‌پزشکی مراحل کارشناسی و صدور نظر دادستان سریع‌تر انجام شد؛ علی‌رغم اینکه هنوز شکایتی از سوی خانواده آن مرحوم صورت نگرفته بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته