دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 12:01
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی در گفت‌و‌گو با آنا:

دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند

رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های سال آینده این سازمان بودجه 3 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است،گفت: ما اعتقاد داریم تا آنجا که ممکن است دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و بچه‌های ناتوان حرکتی باید در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند.
کد خبر : 11579

مجید قدمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی آنا با اشاره به برنامه سال آینده تحصیلی سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی اظهار کرد: برنامه‌های متعددی را برای سال آینده در نظر گرفته ایم که از جمله آنها می‌توانند به طرحی در خصوص سرویس ایاب‌و‌ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد.


وی افزود: بودجه‌ای را با اولویت مناطق محروم برای سرویس ایاب‌و‌ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در نظر گرفته‌ایم تا از این پس بتوانیم قسمت عمده‌ای از سرویس رفت‌و‌آمد آنها را تامین کنیم.
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی به توضیح دیگر محور‌های برنامه این سازمان پرداخت و گفت: در برنامه سال آینده در نظر داریم تا به کمک بیمه درمانی تمام هزینه‌های دارویی این دانش‌آموزان را تامین کنیم.


وی تصریح کرد: تصمیم داریم در مناطقی که مراکز توانبخشی ندارد از محل بیمه‌های درمانی طرح‌های توانبخشی را توسعه دهیم و با بیمارستان‌هایی قرار‌داد ببندیم تا خانواده‌ها فرزندان خود را برای درمان به این بیمارستان‌ها ببرند.


قدمی رفتن دانش آموزان استثنایی به مدارس عادی را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: آموزش فراگیر از برنامه‌های مهم سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی است که به دنبال آن تلاش کرده‌ایم با حضور معلم رابط برنامه‌های آموزشی خود‌آموز را به دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی ارائه دهیم.


رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه‌ها بودجه 3 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ما اعتقاد داریم تا آنجا که ممکن است دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و بچه‌های ناتوان حرکتی باید در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید قدمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته