دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 12:16

ورود رسمی آمریکا به عملیات «طوفان قاطعیت» در یمن

معاون وزیر امورخارجه آمریکا گفت که کشورش تصمیم دارد تا در عملیات «طوفان قاطعیت» در چارچوب حمایت از ائتلاف عربی به‌سرکردگی عربستان مشارکت داشته باشد.
کد خبر : 11578

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «ارم‌نیوز»، «تونی بلینکن» معاون وزیر امورخارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا روند ارسال سلاح به پادشاهی عربستان که سرکردگی ائتلاف عربی را برعهده دارد سرعت خواهد بخشید تا بتوانند به مبارزه علیه افراد مسلح حوثی (جنبش انصارالله) در یمن بپردازند.


براساس این گزارش، «بلینکن» در نشستی که در سفارت آمریکا در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، افزود: عربستان پیامی قوی به حوثی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در یمن داده است و آن این است که حوثی‌ها توان ادامه تسلط بر کشور (یمن) را ندارند.


وی خاطرنشان کرد: ما از تلاش‌های عربستان حمایت می‌کنیم و قصد داریم روند ارسال سلاح و ارائه اطلاعات محرمانه به این کشور را افزایش دهیم و اتاق مشترکی برای هماهنگی و برنامه‌ریزی مشترک در مقر فرماندهی عملیات عربستان ایجاد کنیم.


از سوی دیگر «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در توضیح سخنان «بلینکن» گفت: آمریکا در حال تصمیم‌گیری برای ارسال مهمات (به عربستان) است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته