دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1395 - 10:18
در گفت‌و‌گو با آنا تاکید شد

دبیر فدراسیون هندبال: مصلحت نظام این بود که تیم ملی به بحرین اعزام نشود/ محرومیت چهار ساله صحت ندارد

فرامرز می آبادی گفت: طبق قوانین کنفدراسیون‌ آسیا هر تیمی که بعد از قرعه کشی از حضور در رقابت ها صرف نظر کند محرومیت و جریمه مالی دارد اما اینکه گفته می شود به مدت 4 سال ایران از حضور در رقابت های بین‌المللی محروم می شود صحت ندارد.
کد خبر : 115726

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی هندبال نوجوانان به دلیل اوضاع سیاسی - امنیتی بحرین از حضور در هفتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان منع شد. این اتفاق در حالی افتاد که تیم ملی هندبال نوجوانان برای اعزام به این سفر آماده بود اما با اعلام سرپرست حراست وزارت ورزش هندبالیست های نوجوان از سفر به بحرین منع شدند. بعد از عدم حضور تیم هندبال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا طبق قوانین مسابقات و آئین نامه جرایم کنفدراسیون هندبال آسیا ممکن است تیم ایران به مدت چهار سال از حضور در مسابقات نوجوانان محروم و همچنین جریمه سنگینی هم برای فدراسیون هندبال در نظر گرفته شود.


با این تفاسیر اگر کنفدراسیون هندبال آسیا این محرومیت را به صورت رسمی ابلاغ کند، هندبال ایران عملا چهار سال با ارزش در رده مهم نوجوانان آسیا را تا سال ۲۰۲۰ از دست خواهد داد.


فرامرز می آبادی دبیر فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره محرومیت تیم هندبال نوجوانان گفت: «این خبر هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است و ما هم این خبر را از رسانه های ایران مطلع شدیم. طبق قوانین کنفدراسیون آسیا اگر تیمی بعد از قرعه کشی از حضور در مسابقات صرف‌نظر کند محرومیت و جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته می شود. تیم ما برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور بحرین برگزار می‌شود آماده بود و هندبالیست‌ها از یک سال پیش برای این رقابت ها آماده شده بودند اما به دلیل مسائل امنیتی، وزارت ورزش ما را از حضور در این رقابت ها منع کرد.»


دبیر فدراسیون هندبال با بیان اینکه فدراسیون هیچ مشکلی برای اعزام ملی‌پوشان نداشت، اظهار کرد: «ما همه شرایط را برای هندبالیست ها فراهم کرده بودیم. تیم ما تاکنون یک مقام قهرمانی، یک نایب قهرمانی و همچنین یک مقام سومی را در این رقابت ها کسب کرده است و با توجه به شرایطی که تیم ها در این مسابقات دارند به طور حتم تیم ایران در بین 4 تیم اول قرار می گرفت اما مصلحت نظام این بود که ما در این رقابت ها که در بحرین برگزار می‌شود حضور پیدا نکنیم.»


می آبادی در ادامه بیان کرد: «طبق قوانین کنفدراسیون‌ آسیا، هر تیمی که بعد از قرعه کشی از حضور در رقابت ها صرف‌نظر کند محروم شده و باید جریمه مالی را پرداخت کند اما اینکه گفته می شود به مدت چهار سال ایران از حضور در رقابت ها محروم می شود صحت ندارد چرا که محرومیت تنها در یک دوره اتفاق می افتد نه به مدت چهار سال. بنابراین ما بر روی سال‌های محرومیت هم شک و شبهه داریم و تا زمانی که کنفدراسیون اعلام نکند نمی توانیم به صورت قطعی در مورد آن صحبت کنیم.»


وی با بیان اینکه فدراسیون هندبال در این موضوع مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: «متاسفانه اعزام نشدن نوجوانان به این مسابقات به ضرر آنها تمام شد چرا که آنها مدت طولانی تمرین کرده بودند و آمادگی کامل داشتند اما مصالح نظام مهمتر از اعزام تیم به این مسابقات بود. کنفدراسیون‌ آسیا امروز یا فردا به ما خبر نهایی را در مورد محرومیت و میزان جریمه نقدی اعلام می کند و بعد از آن ما رایزنی‌هایمان را شروع خواهیم کرد.»


می‌آبادی همچنین به وضعیت تیم ملی هندبال اشاره کرد و گفت: «تیم ملی در بهمن ماه تورنمنت هلند را پیش رو دارد و در این مسابقات با مربی ایرانی شرکت خواهد کرد اما باتوجه به اینکه سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم فدراسیون به دنبال مربی خارجی است و یکی از برنامه‌های ما این است که مربی‌ای به ایران بیاوریم که رزومه قابل قبولی داشته باشد اما هنوز در مورد آن اقدامی نکرده ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته