دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1395 - 10:51
در جلسه هیات رئیسه واحد نجف‌آباد با روسا و مدیران گروه‌های آموزشی

مجلسی: استادان بدون کد شناسه حق تدریس در سال تحصیلی جدید را ندارند

رئیس، معاونان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در نخستین جلسه مشترک با روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی و اعضای هیات علمی این دانشگاه پیش از سال تحصیلی جدید، بخشی از برنامه‌های واحد نجف‌آباد در سال تحصیلی جدید را تشریح کردند.
کد خبر : 115718

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، دکتر مهران مجلسی در این نشست، اعضای هیات علمی را ارکان اصلی دانشگاه دانست و گفت: «در دانشگاهی که برای حرکت رو به جلو از خرد جمعی بهره‌مند می‌شود، نظر و پیشنهادهای اعضای هیات علمی بسیار راهگشا خواهد بود. اعضای هیات علمی ارکان اصلی و نبض دانشگاه هستند و از جایگاه ویژه ای برخوردارند. اگر واحد نجف آباد افتخارات زیادی را کسب کرده به خاطر همت والای اعضای هیات علمی آن است.»



مجلسی با توجه به سیاست‌های سازمان مرکزی مبنی بر واگذاری وظایف و اختیارات به سطوح پایین‌تر، خطاب به روسای دانشکده‌ها خاطرنشان کرد: «روسای دانشکده‌ها باید اختیارات زیادی داشته باشند و دستشان در بسیاری از امور باز باشد. ما به عنوان مسئولان دانشگاه علاقه‌مند نیستیم در مسائل ریز و درشت دانشکده‌ها دخالت داشته باشیم؛ انتظار داریم دانشکده‌ها در انتخاب استاد بسیار دقت کنند چراکه دانشجویان امانت خانواده‌ها نزد ما هستند و نباید با سهل انگاری در این قضیه مشکلی برای دانشجویان به وجود بیاید.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ادامه داد: «نباید به تصور تامین منافع دانشگاه الزامات و استانداردهای دانشگاهی را نادیده بگیریم. سقف کلاس‌های درسی تمام مقاطع تحصیلی مشخص شده هستند و نباید تعداد دانشجویان حاضر در کلاس بیشتر از حد مجاز باشد. روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی باید به این نکته توجه داشته باشند دانشجویان مقطع دکتری که موفق به اخذ مدرک خود نشده‌اند، اجازه تدریس در مقاطع ارشد و دکتری را نخواهند داشت.»



مجلسی از کاهش 29 درصدی وابستگی واحد نجف آباد به شهریه خبر داد و افزود: «در مکاتباتی که از سوی سازمان مرکزی صورت گرفته و در ابلاغ بودجه دانشگاه، رقم کاهش وابستگی به شهریه 20 درصد اعلام شده است که ما نسبت به آن جلوتر هستیم و اکنون بیش از 29 درصد از درآمدهای دانشگاه را از بخش‌های غیر شهریه ای تامین می‌کنیم. امسال نیز باید تلاشمان را بیشتر کنیم و این عدم وابستگی را به حداکثر ممکن برسانیم. باید با فروش دانش فنی، توجه به محصولات دانش‌بنیان و طرح‌های برون دانشگاهی منابع جدیدی را برای تامین بودجه دانشگاه تعریف کنیم.»


وی خاطرنشان کرد: «روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های مختلف آموزشی باید بر روند تشکیل کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نظارت کامل داشته باشند. حضور به‌موقع استادان در کلاس‌ها بسیار ضروری است و باید در این خصوص نظارت بیشتری صورت پذیرد. آن دسته از استادانی که کد شناسه تدریس نداشته باشند حق تدریس در سال تحصیلی جدید را نخواهند داشت.»


در ادامه این جلسه، معاونان آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی هر کدام در حوزه فعالیت خود موارد و توصیه‌هایی را مطرح کردند. در پایان برخی از اعضای هیات علمی و روسای دانشکده‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظر خویش در راستای اداره بهتر دانشگاه برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته