دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1395 - 08:11

مردان پارسی به دنبال فرو ریختن دیوار چین/ خاطره تلخ ایران از وزشگاه «شن یانگ»

تیم ملی فوتبال ایران در دومین باز دور دوم رقابت‌های جام جهانی روسیه امروز مقابل چین قرار می‌گیرد.
کد خبر : 115711

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی امروز در برابر تیم چین به میدان می‌رود. تیم این بازی در حالی انجام می‌شود که ملی کشورمان در اولین بازی موفق شدند در لحظات پایانی از سد قطر بگذرند در بازی دوم به دنبال پیروزی هستند تا با 6 امتیاز درصدر گروه A رقابت‌ها قرار بگیرند و خیالشان برای صعودبه جام جهانی روسیه کمی راحت شود.


به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تیم ملی در بازی اول مقابل قطر چندان خوب کار نکرد و اگر اشتباه دروازه‌بان قطر در دقایق پایانی بازی نبود شاید موفق نمی‌شدیم قطر را شکست دهیم.


اما ملی‌پوشان فوتبال برای کسب پیروزی در بازی دوم کار سختی مقابل چین دارند. چینی‌ها در بازی اول در کره جنوبی موفق شدند دو گل وارد دروازه حریف خودکنند و به نظر برخی از کارشناسان اگربازی برای چند دقیقه ادامه می‌داشت چین گل تساوی را هم به کره می‌زد. چینی‌ها برای این دوره رقابت‌ها برنامه های خاصی دارند و مسئولان این تیم برای پیروزی چشم بادامی ها مقابل تیم ملی پاداش 540 میلیون تومانی هم درنظر گرفته‌اند.


تیم ملی فوتبال ایران تاکنون 23 بار با چین بازی کرده‌ است که حاصل این بازی‌ها 12 برد برای ایران، 5 برد برای چین و 6 بازی دو تیم هم به تساوی کشیده شد.


نکته جالب توجه در مورد این بازی محل برگزاری بازی است که ایرانی‌ها خاطره خوبی از این ورزشگاه ندارند. بازی دو تیم در شن یانگ برگزار می‌شود و تاکنون تیم ملی فوتبال یک بار در این شهر به مصاف چین رفت که در همان یک بازی هم مغلوب آنها شد.


برنامه هفته دوم هفته دوم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا


گروه اول:


سوریه - کره جنوبی


ساعت 20 استادیوم تانکو عبدالرحمان - پاروی


چین - ایران


ساعت 19و 35 استادیوم شیانگ - شیانگ ( ساعت 16:05 به وقت ایران)
قطر - ازبکستان


ساعت 19 استادیوم جاسم بن حمد - دوحه



گروه دوم:


عراق - عربستان


ساعت 19 استادیوم شاه عالم - کوالالامپور
تایلند - ژاپن


ساعت 19و15 استادیوم راجامانگالا - بانکوک
امارات - استرالیا


ساعت 19و30 استادیوم محمد بن زاید - ابوظبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب