دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 22:07

عفو بین‌الملل سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

سازمان عفو بین‌الملل موج بازداشت مخالفان بحرینی و همچنین سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم را محکوم کرد.
کد خبر : 115668

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، پایگاه خبری العهد گزارش کرد: «سازمان عفو بین‌الملل موج بازداشت‌ها در بحرین و همچنین اقدام رژیم حاکم در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.»


سازمان عفو بین‌الملل، موج جدید بازداشت مخالفان بحرینی و احضار ۶۰ نفر از روحانیون برای بازجویی از آنان را به‌دنبال تحصن در منطقه الدراز محکوم کرد.


آریال بلاتیگن، هماهنگ کننده امور بحرین در سازمان عفو بین‌الملل گفت: «سلب تابعیت بحرینی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اقدامی خودسرانه و ظالمانه است و به این روحانی فرصت تعامل قانونی با این تصمیم داده نشد.»


وی افزود: «سازمان عفو بین‌الملل موج جدید بازداشت‌ها را محکوم می‌کند و آن را نقض حقوق بشر می داند. ما شاهد تشدید سرکوبگری و افزایش موارد ممنوع السفر شدن افراد هستیم.»


به نظر می‌رسد دولت بحرین از این اقدام به عنوان شیوه‌ای برای جلوگیری از مشارکت فعالان و مدافعان حقوق بشر از مشارکت در نشست آینده شورای حقوق بشر در ژنو استفاده می کند.


بلاتیگن تاکید کرد: «تابعیت شیخ عیسی قاسم به صورت خودسرانه سلب شد و این موضوع به معنای آن است که به او اجازه تعامل با این تصمیم به صورت قانونی داده نشد و او بدون تابعیت شده است. عفوبین‌الملل به طور کامل این موضوع را محکوم می کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته