دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 16:51

نوزدهمین دوره کارگاه ازدواج دانشجویی 127زوج فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد

نوزدهمین دوره کارگاه ازدواج دانشجویی 127 زوج فرهیخته به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در تالار امام خمینی(ره) این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 115635

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم افتتاحییه کارگاه ازدواج دانشجویی بیان کرد: «ازدواج به عنوان نخستین سنگ بنای یک خانواده و جامعه است، جامعه‌ای از استحکام بیشتر برخوردار خواهد بود که خانواده‌های آن استحکام داشته باشند.»


دکتر حمزه سارویی گفت: «همواره جامعه ما از دانشگاه‌ها الگوبرداری می‌کند بنابراین ازدواج‌های دانشجویی می‌تواند از این طریق در جامعه هم ترویج پیدا کند. معمولا این ازدواج‌ها سرانجام خوبی دارد چون این انتخاب بر مبنای شناخت روحیات، اخلاقیات، علاقه و عشق به همدیگر به وجود آمده است.»


سارویی افزود: «زندگی زیبایی ها و مشکلات خاص خودش را دارد و به راحتی نمی توان از کنار مشکلات گذشت، باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم تا جامعه ای که خواهیم ساخت جامعه خوبی باشد.»


دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: «گذشت، فداکاری، مهربانی و اعتماد که اساس بنیاد خانواده است را بعنوان یک اصل بپذیریم و امیدوارم که با روحیه سرشار از شادابی و عشق در کنار هم باشید.»


توکل بر خدا داشته باشید


رضوی پور: امروزه در زندگی ها نیاز به صحبت کردن با یکدیگر داریم، بجای صرف وقت در شبکه‌های مجازی با همسرمان گفتگو کنیم. عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی، همسرتان را کشف کنید نه فتح، با تمرین گذشت، بخشش و ایثار زندگیتان را بسازید

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با تبریک سالگرد ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان کرد: «تداوم ازدواج در گرو محبت ورزی است که همسر را به خانه می‌کشاند. نتیجه ازدواج باید آرامش باشد و توکل بر خدا داشته باشیم.»


دکتر حمید محمودیان گفت: «در زندگی با حوصله و صبر و مشورت با دیگران اختلافات را مدیریت کنید، این کار هنر بزرگی است.»


محمودیان بیان کرد: «امیدوارم زندگی که شروع کرده اید برای خود، خانواده‌ها و جامعه با تولد فرزندان صالح مبارک باشد.»
بهترین ازدواج ها در ایران، ازدواج های دانشجویی است


عضو هیأت علمی دانشگاه و یکی از سخنرانان این کارگاه با بیان اینکه ما باید تفاوت‌ها را به تفاهم تبدیل کنیم بیان کرد: «سه عامل اصلی که در ایران باعث طلاق می‌شود: اعتیاد. مشکل اقتصادی و مالی و زناشویی است.»


دکتر سیدجواد رضوی پور گفت: «تا قبل از ازدواج از گذشته همسر آینده خود آگاه شوید، اما زمانی که ازدواج کردید چشمانتان را ببندید. خوبی و بدی در ذهن ماست و چیزی که زندگی را حرکت می دهد عشق، محبت و صمیمیت است نه ثروت.»


رضوی پور افزود: «امروزه بهترین ازدواج‌ها در ایران، ازدواج‌های دانشجویی است چون شناخت در این ازدواج‌ها بالا است و کمتر باعث جدایی زوجین می شود.»


وی گفت: «امروزه در زندگی ها نیاز به صحبت کردن با یکدیگر داریم، بجای صرف وقت در شبکه‌های مجازی با همسرمان گفتگو کنیم. عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی، همسرتان را کشف کنید نه فتح، با تمرین گذشت، بخشش و ایثار زندگیتان را بسازید.»


باید برای خوشبختی در زندگی تلاش کنیم


مشاور و استاد دانشگاه واحد شیراز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان این کارگاه بیان کرد: «ازدواج هسته اصلی خانواده است و خانواده سالم جامعه سالم را بوجود می آورد.»


دکتر بهناز باغبان باشی گفت: «قبل از ازدواج فرصتی باید باشد که زوجین بتوانند همدیگر را خوب بشناسند و اگر مشکلی هست، قبل از ازدواج برطرف شود. اینکه بگوییم بعد از ازدواج برطرف می شود اشتباه است.»


وی افزود: «جنس زن و مرد تفاوتی ندارد، همه ما در زندگی یکسری نیازهایی داریم که باید با هم آنها را برطرف کنیم و برای خوشبختی باید در زندگی تلاش کنیم.»
در این مراسم عقد نمادین، اجرای موسیقی و مسابقه برگزار شد و پایان بخش این مراسم با اهداء جوایز همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته