دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 10:56
اعلام نتایج جدیدی از تاثیر خودروهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران:

روزانه وانت­‌ها ۱۵۱ تن و تاکسی‌ها ۴۵ تن آلودگی وارد هوای تهران می‌کنند

بررسی ناوگان وسایل نقلیه در شهر تهران نشان می‌­دهد که 9.4 درصد از خودروهای سواری، 22.1 درصد از وانت­‌ها و 4.7درصد از تاکسی‌­های شهر تهران را خودروهای کاربراتوری تشکیل می‌دهند که روزانه وانت­‌ها ۱۵۱ تن، تاکسی‌ها ۴۵ تن آلودگی وارد هوای تهران می‌کنند.
کد خبر : 11552

به گزارش گروه اجتماعی آنا، حسین شهبازی، کار‌شناس بخش سیاهه انتشار و پیش‌بینی آلودگی هوا در این باره گفت: نتایج بررسی­‌ها و محاسبات انجام گرفته از منظر آلودگی هوا، نشان می‌­دهد به صورت کلی 51.3 درصد از آلودگی تولید شده ناشی از تردد خودروهای سواری در شهر تهران متعلق به‌‌ همان تعداد اندک خودرو کاربراتوری است که 9.4 درصد از ناوگان خودروهای سواری شهر تهران را تشکیل می‌­دهند. بر این اساس روزانه بیش از ۴۰۰ تن آلودگی به وسیله خودروهای سواری کاربراتوری تولید شده در هوای شهر تهران منتشر می‌­شود.


به گفته شهبازی، بر اساس نتایج بررسی‌ها در واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در 22.2 درصد از کل ناوگان در حال تردد را وانت­‌های کاربراتوری تشکیل می‌­دهند که سهم 61.1 درصد از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد وانت­‌ها در شهر تهران را دارند. میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه وانت‌های کاربراتوری در شهر تهران در حدود ۱۵۱ تن است.


کار‌شناس بخش سیاهه انتشار و پیش‌بینی آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران یادآور شد: همچنین 4.7 درصد از کل ناوگان حمل‌ونقل پایتخت را تاکسی‌­های کاربراتوری تشکیل داده، که سهم 14.7درصد از کل انتشار آلایندگی تولیدی ناشی از تردد تاکسی­‌ها در شهر تهران را دارا هستند. میزان انتشار آلایندگی تولیدی روزانه تاکسی‌های کاربراتوری در شهر تهران نیز در حدود ۴۵ تن برآورد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته