دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تغییر مالکیت 2 هزار میلیارد ریال سهم و حق تقدم

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران بیش از 457 میلیون برگه سهم و حق تقدم دست به دست شد.
کد خبر : 115519

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در معاملات روز شنبه سهامداران بیش از 457 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش این معاملات رقمی بیش از 2 هزار و 57 میلیارد ریال بود که در 45 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.


بیشترین حجم معاملات روز گذشته متعلق به نماد سایپا با معامله 51 میلیون سهم بود. همچنین اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله یک هزار و 55 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد.


سهامداران در این روز بیشترین حجم و ارزش معاملات را در نمادهای گروه خودرو، محصولات فلزی و شیمیایی انجام دادند و این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.


در بازار روز شنبه شاخص ها منفی شدند. به این ترتیب شاخص کل 420 واحد افت کرد و به رقم 76هزار و 747 رسید. همچنین شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 343 و 634 واحد نزولی شدند.


نمادهای سرمایه گذاری غدیر، ایران خودرو، فولاد مبارکه، سایپا، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، افت این متغیر را رقم زدند.


در جریان معاملات دیروز صنعتی باما، فرآوری مواد معدنی، ملی سرب و روی ایران، معادن بافق، سخت آژند و کالسیمین بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.


بیشترین کاهش قیمت ها نیز متعلق به نمادهای بین المللی محصولات پارس، ریخته گری تراکتورسازی ایران، چینی ایران، لیزینگ خودرو غدیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و نصیر ماشین بود.


همچنین در روز گذشته سهامداران برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، ایران ارقام، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش و دارویی رازک بیشترین تقاضا را ثبت کردند.


در مقابل واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، فولاد امیر کبیر کاشان، خوراک دام پارس، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان و سیمان اردبیل توسط گروهی از سهامداران در سنگین ترین صف های فروش قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته