دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1395 - 10:14
در گفت‌وگو با آنا

رسول جزینی: بعضی از پیشکسوتان کشتی با صحبت‌هایشان بنا را آزار دادند/خیلی از مربیان، اعتبارشان را از او دارند

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در حالی که کسب دو مدال برنز آرزوی بعضی از همین آقایان بود الان کارشان به جایی رسید که کسب دو مدال برنز در المپیک را نتایج بدی تلقی می‌کنند.
کد خبر : 115430

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بعد از نتایج المپیک ریو اعلام کرد که بخاطر اینکه هیچ حرف و حدیثی پشت سرش نباشد به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد، اما این مربی در اقدامی عجیب تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت تا اتفاقات بعد از المپیک لندن در ریو دوباره تکرار شود.


رسول جزینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد دلایل کناره‌گیری بنا از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «من که عضوی از تیم ملی بودم و سال‌هاست که در کنار محمد بنا حضور دارم نمی‌دانم که چه اتفاقاتی افتاد که این مربی بزرگ خداحافظی کرد. ولی احساس می‌کنم دلایل آن به صحبت های بزرگان و پیشکسوتان کشتی فرنگی برمی‌گردد.»


وی ادامه داد: «در حالی که کسب دو مدال برنز آرزوی بعضی از همین آقایان بود الان کارشان به جایی رسید که کسب دو مدال برنز در المپیک را نتایج بدی تلقی می‌کنند. البته نتایج لندن انتظارات همین افراد را بالا برده است و اصلا به این مساله فکر نمی کنند که حضور محمد بنا در تیم ملی باعث به دست آوردن نتایج لندن شد. محمد بنا در این مدت فشار زیادی را تحمل کرد و بعضی از پیشکسوتان کشتی فرنگی با صحبت‌هایشان او را آزار دادند.»


مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص استفاده کشتی ایران از سرمایه‌هایی چون محمد بنا بیان کرد: «محمد بنا یکی از سرمایه های کشتی ایران است. بنا کشورش را دوست دارد وگرنه می‌توانست در کشورهای دیگر با بیشترین پول و امکانات کارش را ادامه دهد. این بی کفایتی مسئولان ماست که شرایطی فراهم می‌آورند که نتوانیم از چنین سرمایه هایی استفاده کنیم. مربیانی مثل محمد بنا در کشتی کم پیدا می شوند. هیچ کس نمی‌آید بخاطر کشتی از همه چیزش بزند اما بنا این کار را کرد.»


جزینی در رابطه با افرادی که به عنوان جایگزین بنا برای هدایت تیم ملی انتخاب شدند اظهار داشت: «رزومه همه مربیان مشخص است. خیلی از دوستانی که در حال حاضر به عنوان گزینه‌‌های جایگزینی بنا معرفی شده‌اند در پایین ترین سطح ممکن مربیگری می‌کردند. من خودم در سطح استان مربیگری می‌کردم ولی با لطف بنا به کادر تیم ملی اضافه شدم و اعتبارم را از بنا دارم. جمشید خیرآبادی هم که در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم ملی آذربایجان فعالیت می‌کند در کنار بنا اعتبار گرفت و سرمربی تیم دیگری شد. در هر صورت خیلی از این مربیان اعتبارشان را از بنا دارند.»


وی در مورد این مساله که با خداحافظی بنا ممکن است چند کشتی‌گیر تیم ملی هم خداحافظی کنند، گفت: «بعضی از کشتی‌گیران مانند بشیرباباجان زاده و سعید عبدولی به غیر از محمد بنا نمی توانند با مربی دیگری کار کنند و این مهارت بنا است که آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرز آمادگی کامل می‌رساند. کشتی گیران در سطح بالا قبول نمی‌کنند که زیرنظر هر مربی کار کنند چون احساس می کنند توانایی‌هایشان بالاتر از مربی تیم ملی است و به همین دلیل قبول نمی کنند حرف کسی را گوش دهند که از او پایین‌تر است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته