دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 11:07
در حاشیه مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران معرفی شد؛

طراحی ربات چندضلعی برای اولین بار در دنیا از سوی دانشجوی واحد علوم و تحقیقات

آرش احمدی‌نیا در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران و در غرفه واحد علوم و تحقیقات گفت: ربات چندضلعی (Polygon Robot) رباتی است که با تغییر ساختار شکل ظاهری خود، توانایی فعالیت در اکثر محیط‌ها را دارد.
کد خبر : 11540

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشجوی کار‌شناسی ارشد مکاترونیک واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه از جمله کاربردهای ربات چندضلعی (Polygon Robot) می‌توان به بازدید از مخازن نفتی، انجام فعالیت‌های عمرانی از جمله حفاری و... توجه کرد، گفت: این ربات که قابلیت نصب حسگرهای مختلف را دارد، با پردازش تصویر سطح مقطع هندسی محیط مورد فعالیت را شناسایی و با تغییر شکل به صورت خودکار امکان حرکت در محیط مذکور را به سهولت پیدا می‌کند.


آرش احمدی‌نیا با بیان اینکه این ربات چند ضلعی نمونه خارجی ندارد و طرح آن برای اولین بار در جهان ارائه شده است، افزود: پس از این مسابقات در نظر داریم این ربات را در مسابقات بین المللی خارج از کشور نیز شرکت دهیم و در گام بعدی پس از ثبت اختراع جهانی، اقدام به تولید ربات در مقیاس صنعتی خواهیم کرد.


وی با توجه به اینکه واحد علوم و تحقیقات در فرایند طراحی و ساخت این ربات حمایت مطلوبی داشته است افزود: از آنجایی که واحد علوم و تحقیقات از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است، در صورت حمایت بیشتر و با ایجاد انجمن رباتیک در این واحد به جرأت می‌توان گفت؛ واحد علوم و تحقیقات توانایی بالایی در زمینه علم رباتیک خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته