دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 17:03
مدیرکل اجرایی معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره)

امسال نحوه برگزاری جشن عاطفه‌ها تغییر می کند/اهدا کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان قبل ازبازگشایی مدارس

مدیرکل اجرایی معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) از تغییرنحوه برگزاری جشن عاطفه‌ها خبر داد.
کد خبر : 115314

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ابوالقاسم رستگار، مدیرکل اجرایی معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) در نشست خبری با خبرنگاران از تغییر شیوه برگزاری جشن عاطفه‌ها در کشور خبر داد و گفت: در گذشته طرح جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب صندوق‌های نیکوکاری صورت می‌گرفت در حالی که از امسال با برنامه ریزی منسجم وکارشناسی تمام نیازهای دانش آموزان استان‌های سراسرکشور شناسایی شده و به دستور رئیس کمیته امداد تا پیش از آغاز سال تحصیلی تمام ملزومات تحصیلی به دانش آموزان نیازمند اهدا خواهد شد.


وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پیش از بیستم شهریور ماه ملزومات دانش آموزان در اختیار آنان قرار گرفته و روز 25 شهریور ماه در مراسم نمادین جشنی به منظور تقدیر از خیران و مراسم گلریزان برای نیازمندان برگزار خواهد شد همچنین روز یازدهم مهرماه نیز مراسم جشن عاطفه‌ها به منظور توسعه و آموزش فرهنگ نیکوکاری در مدارس کشور برپا می‌شود. علاقمندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره گیری #1*8877* به کمیته امداد امام خمینی انتقال دهند.


رستگار در مورد چگونگی توسعه صندوق‌های صدقات در کشور نیز گفت: در صدد هستیم به منظور جلوگیری از دستبرد، صندوق صدقات را در مراکز مسقف همچون مراکز خرید و برج‌ها قرار دهیم و تاکنون برنامه‌ای برای افزایش صندوق‌های صدقات در فضای باز نداریم.


وی یادآور شد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی در کلانشهرها و برای جلوگیری از دستبرد، تمام صندوق‌های صدقات ایمن سازی می‌شود و در نخستین گام 20هزار صندوق صدقات در تهران ایمن سازی می‌شود.


مدیرکل اجرایی معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادامام خمینی(ره) تصریح کرد: سال گذشته حدود 2700 میلیارد ریال از محل صندوق صدقات مردمی جمع آوری شد که 61 درصد از این میزان را از صندوق‌های کوچک خانگی، 34 درصد از صندوق معابر و مابقی از صندوق مدارس و دستگاه‌های اجرایی جمع آوری شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته