دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 16:36
در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد:

ابتکار مطرح کرد: نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه رشته‌های تخصصی محیط زیستی/ با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان ضریب خطا در تصمیمات محیط زیستی را کاهش داد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، دانشگاه آزاد اسلامی را از افتخارات جمهوری اسلامی نامید و گفت: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان حفاظت محیط زیست می‌توان ضریب خطا در تصمیمات محیط زیستی را کاهش داد.
کد خبر : 115309

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز تشکر از همکاری‌ها و اقدامات دکتر حمید میرزاده برای پیگیری تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار کرد: زمینه‌های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی از سال‌ها قبل آغاز شده بود و در این دوره نیز دانشگاه آزاد خدمات بسیاری برای محیط‌زیست کشور، ایجاد رشته‌های تخصصی و تربیت دانشجویان ارائه کرده است.


وی ادامه داد: در شوراهای پژوهشی، استان‌ها و سازمان محیط‌زیست، اساتید دانشگاه آزاد عضویت دارند و بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی را با همکاری یکدیگر عملیاتی کرده‌ایم.


وی افزود: در بسیاری از ابعاد، ادارات کل سازمان محیط‌زیست با دانشگاه آزاد ارتباط تنگاتنگی دارند و در آخرین بازدید از پارک فناوری قزوین از دستاوردها و پیشرفت‌های مثبت دانشگاه آزاد بازدید کردم.


ابتکار با اشاره به زمینه‌های بسیار زیاد همکاری بین دانشگاه آزاد و سازمان حفاظت محیط‌ زیست اعلام کرد: بر همین اساس شرایط ایجاب می‌کند که از این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در زمینه محیط‌زیست استفاده کنیم.


رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، دانشگاه آزاد اسلامی را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما با همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد در ابعاد مختلفی از جمله توسعه رشته‌های تخصصی در زمینه محیط‌زیست و ارائه آموزش‌های عمومی به دانشجویان همکاری داریم. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه آزاد نیز به صورت واحدهای اختیاری و یا عملی بخشی از فرهنگ و آداب زندگی‌ در محیط‌زیست را به دانشجویان ارائه کند و مباحث تنها به صورت تئوری نباشد، زیرا جلب مشارکت دانشجویان و فعالیت‌های زیست‌محیطی بسیار مهم است.


وی تصریح کرد: هم‌اکنون بحث ما با جهاد دانشگاهی در زمینه تشکل‌های علمی، دانشجویی و زیست‌محیطی است. در حال حاضر 150 تشکل دانشجویی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند که حمایت از این تشکل‌ها باید سبقه علمی و دانشگاهی داشته باشد.


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: در ماده 190 تاکید شده که همه دستگاه‌های دولتی باید مدیریت سبز را در دستگاه متبوع خود اجرا کنند. همچنین مکلف هستند برای مصارف آب و انرژی نظام نظارت محیط‌زیستی داشته باشند که در دولت یازدهم نیز به این موضوع بسیار توجه شده است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با استفاده از پژوهش‌ها و دانش روز می‌توان ضریب خطا را در تصمیمات محیط زیستی به حداقل رساند.


وی ادامه داد: اخیرا مدیریت سبز شامل مصرف آب، کاغذ و یا تفکیک و جمع‌آوری زباله به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.


ابتکار با اشاره به توجه دولت یازدهم به موضوع محیط زیست تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع محیط زیست، رئیس جمهوری، دولت تدبیر و امید را دولت محیط زیستی نامیده‌اند، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای پیشبرد برنامه‌های محیط زیستی و حفظ آن استفاده کنیم تا مبتنی بر دانش روز پیش رویم که در این راستا نقش دانشگاه‌ها بسیار مهم و کلیدی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته