دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونق بازار همزمان با فرارسیدن روز زن

همزمان با فرارسیدن روز زن، برخی بازارها رونق می‌گیرد. امسال نیز بازار طلا، لوازم خانگی و منسوجات با نزدیکی به این روز به جنب و جوش افتاده است.
کد خبر : 11528

رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در روزهای نزدیک به روز مادر، بازار طلا از رونق برخوردار می‌شود، گفت: باوجود آنکه میزان تقاضا برای خرید مصنوعات طلا افزایش می‌یابد، ولی قیمت‌های طلا و سکه تغییری نمی‌کند.


محمد کشتی‌آرای با اشاره به وجود رکود نسبی در بازار طلا و جواهر گفت: مناسبت‌هایی چون روز زن، به دلیل اینکه هدایای خاص خود را دارد، معمولا موجب رونق نسبی بازارهایی مانند طلا می‌شود.


وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته برای چنین روزی کمتر افراد به خرید سکه روی می‌آورند و معمولا مصنوعات طلا در اندازه های کوچک هدیه داده می‌شود.


یک کارشناس بازار طلا نیز با اشاره به اینکه بازار طلای امسال برای روز مادر نسبت به سال گذشته چندان رونقی ندارد، اظهارکرد: در روز مادر معمولا خرید انگشتر و آویزهای کوچک طلا بیش از روزهای دیگر رونق می‌گیرد.


احمد وفادار افزود: به طور میانگین، هدایای این روز در طیف قیمتی 700 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است.


ماشین لباسشویی، هدیه‌ای پرطرفدار برای روز زن


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه خرید لوازم خانگی برای هدیه روز زن چندان معمول نیست، گفت: معمولا اگر کسی بخواهد با خرید لوازم خانگی از همسرش قدردانی کند، این کالا بیشتر ماشین لباسشویی است.


محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: در روز زن خرید ظرف بلور و چینی و کریستال به عنوان کالای خانگی رواج دارد اما به دلیل بالا بودن قیمت‌ها، خرید لوازم خانگی چندان معمول نیست.


وی افزود: بازار لوازم خانگی به مناسبت روز زن از نظر قیمت و نیز رونق تغییری نمی‌کند.


خرید پارچه‌های چادری بیش از سایر پارچه‌ها


رئیس اتحادیه پارچه فروشان هم گفت: به مناسبت روز زن، خرید پارچه‌های چادری رنگی و مشکی افزایش می‌یابد.


محمد حسین نورایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه در سالهای پیش خرید پارچه برای این روز بسیار معمول بود، گفت: از چند سال پیش تا کنون وبا گستردگی تولید انواع پوشاک آماده و نیز بالابودن هزینه دستمزد خیاطان، خرید پارچه برای این روز دیگر رونق گذشته را ندارد.


وی افزود: به مناسبت این روز اگر کسی بخواهد پارچه را برای هدیه انتخاب کند، عموما پارچه‌های چادر رنگی و یا مشکی که چندان نیاز به خیاط ندارد،خریداری می‌کند.


به گفته نورایی در این روز بازار پوشاک آماده مانند بلوز و پیراهن رونق خاصی دارد، چرا که برای مردم به صرفه‌تر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته