دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 15:07

شهری در مالی به کنترل شبه‌نظامیان ناشناخته افتاد

یک گروه ناشناخته از گروه های مسلح افراطی کنترل شهر بونی در مرکز مالی را در اختیار گرفتند.
کد خبر : 115264

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از فرانس 24، مقامات دولتی و منابع امنیتی گفتند، روز جمعه نیروهای افراط گرا پس از حمله به ساختمان‌های دولتی در شهر بونی در مرکز کشور مالی و بیرون راندن نیروهای ارتش، این شهر را به تصرف خود درآوردند.


یک مقام دولت مالی که نخواست نامش فاش شود گفت: «در حال حاضر نیروهای افراط‌گرا کنترل شهر بونی را در اختیار گرفته‌اند. آنها به داخل شهر نفوذ کرده‌اند... ارتش دیگر در انجا حضور ندارد.»


شهر بونی که شب هنگام به تصرف یک گروه افراطی مسلح شناخته نشده درآمده، چندصد هزار نفر جمعیت دارد. این گروه پس از ورود به شهر، ساختمان‌های دولتی را به گلوله بسته و دفتر شهرداری شهر را به آتش کشیده‌اند.


یک منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانس گفت: «ما از نیروهایمان که در بونی حضور دارند خواسته‌ایم تا منطقه دوئنتزا را ترک کنند، زیرا این منطقه از کنترل ما خارج شده است.»


دوئنتزا در 90 کیلومتری شهر بونی قرار دارد.


مداخله نظامی بین‌المللی در مالی در ژانویه 2013 (دی 91) موجب خروج گروه‌های اسلام‌گرای افراطی از مراکز شهری این کشور شده، اما بخش گسترده‌ای از این کشور آفریقایی همچنان خارج از کنترل نیروهای دولتی یا نیروهای اشغالگر خارجی قرار دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: داعش مالی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته