دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1394 - 09:53
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با آنا:

سوء استفاده از کارت‌های طرح ترافیک ممکن نیست

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کارت‌های طرح ترافیک به هیچ وجه قابلیت سوءاستفاده ندارد و آرم‌های طرح ترافیک که تا سال گذشته به شیشه خودروها چسبانده می‌شد، امسال با هدف حفاظت از محیط زیست حذف شد.
کد خبر : 11524

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه برخی نگران سوءاستفاده از کارت‌های طرح ترافیک هستند، تاکید کرد: سوءاستفاده از کارت‌های طرح ترافیک سال 94 به هیچ وجه ممکن نیست و افراد نه می‌توانند کارت خود را به فروش برسانند و نه واگذار کنند، چراکه فقط اطلاعات آنها در سامانه طرح ترافیک به ثبت رسیده و قابل تغییر نخواهد بود.


وی ادامه داد: امسال یک رویکرد محیط زیستی در فرآیند صدور مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک حاکم شد و بر همین اساس توانستیم برچسب‌های آرم ترافیک که در سال‌های گذشته به شیشه چسبانده می‌شد و مدت‌ها بر شیشه خودروها می‌ماند را حذف و کارتی تحت عنوان «مجوز سالانه طرح ترافیک» صادر کنیم که استفاده از آن مزایای بسیاری دارد.


تشکری هاشمی گفت: یکی از مزایای دارا بودن کارت‌های طرح ترافیک این است که افراد همزمان می‌توانند از آن به عنوان کارت مترو و اتوبوس نیز استفاده کنند.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت‌های کارت طرح ترافیک این است که واجدان شرایط دریافت آن امسال توانستند روزهایی را که قصد تردد با خودرو داشتند انتخاب کرده و به ازای روزهای باقیمانده یک سفر متروی رایگان با کارت خود دریافت کنند.


معاون شهردار تهران یادآور شد: اساسا با تغییر روند کنترل طرح ترافیک و صدور کارت به جای برچسب سعی شده تا نوع نگاه سنتی نسبت به این موضوع تغییر کند و کنترل‌ها با استفاده از دوربین‌های مخصوص در شهر انجام گیرد.


تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان همه خودروهایی را که بدون برچسب به محدوده طرح ترافیک وارد می‌شوند را کنترل کرد، گفت: اطلاعات همه افرادی که واجد دریافت طرح هستند در سامانه طرح ترافیک ثبت شده و بر همین اساس دوربین‌های شهری همه خودروهایی را که وارد طرح می‌شوند بر اساس اطلاعات کنترل کرده و در صورتی که پلاک خوانده نشود، پلیس راهنمایی و رانندگی از راننده آن کارت درخواست می‌کند.


وی همچنین با ابراز تاسف از تخلفاتی که در خصوص پوشاندن و مخدوش کردن پلاک‌ خودروها از سوی برخی از رانندگان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه این اقدام از سوی برخی از متخلفان صورت می‌گیرد و ماموران پلیس امسال باید برخورد جدی‌تری با این افراد داشته باشند.


معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از نصب دوربین در محدوده زوج و فرد نیز خبر داد و گفت: تا آخر فروردین‌ماه امسال بهره‌برداری از دوربین‌های زوج و فرد در شهر نیز انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته