دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1395 - 13:14
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری:

رانندگان متخلف سرویس مدارس 40 هزار تومان جریمه می‌شوند/200 هزار خودرو فاقد برچسب سرویس مدارس سال گذشته اعمال قانون شدند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در بحث سرویس مدارس خودروهای فاقد برچسب سرویس مدارس که به صورت غیرقانونی اقدام به حمل و نقل می‌کنند، 40 هزار تومان جریمه می‌شوند، گفت: سال گذشته 200 هزار خودرو به دنبال انجام این تخلف جریمه شدند.
کد خبر : 115219

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس که با حضور مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، علیرضا کمره‌ای، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی و میثم مظفر مدیرعامل شرکت تاکسیرانی در مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، با بیان اینکه در ایامی قرار داریم که همه دستگاه‌های متولی و مسئول اقدامات خود را برای رویداد آغاز سال تحصیلی شروع کردند، اظهار کردند: بحث ساماندهی سرویس مدارس چند سالی است که اجرا شده و خوشحالیم که هرچه می‌گذرد شرایط پخته‌تر می‌شود.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در بحث سرویس مدارس نواقص و کاستی‌های زیادی داریم، اضافه کرد: در طول سه سال گذشته خوشبختانه حادثه دلخراشی درباره سرویس مدارس نداشته‌ایم اما این به این معنا نیست که در وضع ایده‌آلی قرار داریم. برای آموزش کاربران و رانندگان سرویس مدارس جلساتی با مدیران مدارس انجام شده و در این زمینه حضور پررنگ مسئولان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به چشم آمده است، اما در عرصه عمل و در طول سال تحصیلی با مسائل و مشکلاتی دست به گریبان می‌شویم که زیبنده تلاش‌های صورت گرفته در این‌ زمینه نیست.


حسینی به نقش غیرقابل انکار مدیران و اولیای مدرسه با راهور و تاکسیرانی و اتوبوسرانی اشاره و اضافه کرد: امیدواریم این هماهنگی‌های ایجاد شده به سلامت هرچه بیشتر دانش‌آموزان منجر شود.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه برای خانواده‌ها سرمایه‌ای ارزشمندتر از فرزندان وجود ندارد و وظیفه ماست که از این سرمایه‌های ارزشمند حفاظت کنیم، تصریح کرد: باید آرامش و سلامت دانش‌آموزان در طول مسیر خانه تا مدرسه حفظ شود، لذا سالم‌سازی این محیط به لحاظ امنیت ترافیکی بسیار حائز اهمیت است.


وی با بیان اینکه مدیریت ترافیک در 6 ماهه دوم سال در ایامی که مراکز آموزشی، مدارس و دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند، بحث مهمی است، اضافه کرد: اگر قرار باشد هر خانواده‌ای از خودروی شخصی برای حمل‌ونقل دانش‌آموز خود استفاده کند، مشکلات ترافیکی فراوانی به وجود می‌آید.


وی با بیان اینکه امسال یازدهمین سال ساماندهی بحث سرویس‌های مدارس در سطح شهر تهران است، اضافه کرد: این‌گونه نیست که تمامی دانش‌آموزان به صورت صددرصد تحت پوشش باشند، اما به والدین توصیه می‌کنم به منظور صرفه اقتصادی از خودروهای فاقد ایمنی به عنوان سرویس مدارس برای فرزندان خود استفاده نکنند زیرا در این‌صورت همکاران من بر حسب وظیفه موظفند با آنها (رانندگان سرویس‌های غیراستاندارد) برخورد کنند.


رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه سرویس مدارس باید دارای سلامت فنی و همچنین برگه معاینه فنی باشد، اضافه کرد: خودروهایی که به صورت غیرمجاز اقدام به حمل دانش‌آموزان می‌کنند، 40 هزار تومان جریمه خواهند شد.


به گفته حسینی، سال گذشته بیش از 200 هزار دستگاه خودرویی که به صورت غیرمجاز و فاقد شرایط اولیه نسبت به حمل‌ونقل دانش‌آموزان اقدام می‌کردند، اعمال قانون شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته