دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجرای ویژه هنرمندان نمایش «این یک مستند است» عنوان شد

عرفان خزاعلی: درک مخاطب برای ما والاترین هدف است/ محمدحسن نجفی: حمایت و توجه جدی به استعدادهای تئاتر یکی از سیاست‌های اصلی است

در اجرای ویژه نمایش این یک مستند است نوشته و کار عرفان خزعلی که با حضور هنرمندان و دست‌اندرکاران رشته های موسیقی، تجسمی و ادبیات برگزار شد، کارگردان این اثر نمایشی بر درک مخاطب به عنوان والاترین هدف گروه اجرایی تاکید و مدیر تماشاخانه سه نقطه نیز حمایت و توجه جدی به استعدادهای جوان تئاتر کشور را یکی از سیاست های اصلی این مرکز نمایشی عنوان کرد.
کد خبر : 115178

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، در آیین اجرای ویژه هنرمندان رشته‌های تجسمی، موسیقی و ادبیات این نمایش که با حضور دست اندرکاران هنرهای یاد شده در سالن استاد خسرو شکیبایی سه نقطه برگزار شد، محمد حسن نجفی مدیر عامل این مرکز آموزشی و نمایشی با اظهار خرسندی از حضور هنرمندان، توجه جدی و حمایت از استعدادهای جوان در عرصه تئاتر کشور را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی تماشاخانه سه نقطه ذکر کرد و افزود: در این مرکز تلاش کرده‌ایم تا حمایت‌های ویژه‌ای از نسل جوان و مستعد تئاتر کشور داشته و زمینه مناسبی را برای بروز و ظهور این استعدادها فراهم سازیم. وی تاکید کرد: بر اساس همین سیاست تاکنون موفق به معرفی چهره های زیادی به دنیای سینما و تئاتر و تلویزیون شده ایم و بدون تردید این مسیر را با همه دشواری هایش ادامه خواهیم داد.


عرفان خزاعلی کارگردان نمایش نیز در ادامه در سخنان کوتاهی به فضای نمایش اشاره کرد و گفت: برخورد ما با نمایش، برخوردی متفاوت و چند زاویه‌ای از دیدگاه های هنر است .به عنوان مثال: هنر موسیقی ، هنرهای نمایشی، هنر های تجسمی و ادبیات که در ترکیبی باهم اثری را به مخاطب ارائه می‌دهند.


وی افزود: در نمایش ما درک مخاطب والاترین هدف قلمداد می شود و به همین علت تصمیم گرفتیم تا برای هر اجرا فیلتر قرارداده و فقط میزبان بیست تماشاگر شدیم و این بیست نفر تجربه‌ای آوانگارد را در مکعبی با ما به اشتراک می‌گذارند. تجربه‌ای با درون‌مایه نمایشی و اسکلت‌بندی ادبی و تصویری تجسمی.


خزاعلی ادامه داد: ما در این تجربه با اتفاقی مستند هم رو‌به‌رو می‌شویم و موزه‌ای از وسایلی مستند با تاریخچه‌ای دراماتیک را در اختیار مخاطبمان قرار می‌دهیم موزه‌ای از وسایلی که شاید در اطراف ما آدم‌ها همیشه ازآن استفاده می‌کنند اما به ارزش‌ها و شخصیت آنها آگاه نیستند. من در این نمایش قراردادی با مخاطب خودم میبندم که لحظه ی بیرون رفتن از سالن در ذهنش دیگر معنای اشیا تغییر کند.


عواملی که در اجرای نمایش «این یک مستند است» همکاری می‌کنند عبارتند از: کارگردان و نویسنده عرفان خزاعلی، دستیار کارگردان قصه جلالی جعفری، بازیگردان و بازیگر: غزال عنقاگیر، پرفورمر و مسئول مستندات: یکتا طبیبی، نوازنده و مسئول موسیقی: آلین جوهرچی،کریتور: محمد باکویی، طراح صحنه و ساخت: فخرالدین سعادتزاده، عکاس مازیار صادقی، ارتباطات رسانه ای و اطلاع رسانی: روابط عمومی سه نقطه (ندا طهرانی- مصطفی محمودی) تبلیغات فضای مجازی: طراحان هنر ایرانیان.


نمایش «این یک مستند است» اثری از گروه «آبجکتیو» همه روزه تا هفتم مهرماه ساعت 20:30 با مدت زمان 60 دقیقه و بهای بلیت 20 هزار تومان در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه واقع در میدان ولی عصر (عج)- بلوار کشاورز- بعد از تقاع فلسطین- خیابان کبکانیان- نبش کوچه مرتضی زاده به روی صحنه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته